Megérkezett a 4-es metró déli fúrópajzsa a Népszínház utcai állomásra
A déli pajzs április 8-án indult el a Rákóczi téri állomásról, és mintegy öt hét alatt tette meg a 450 méteres távot a Népszínház utcáig. Északi párja néhány nappal később indult - írták közleményükben. A vártnál gyorsabb építés a DBR közlése szerint annak köszönhető, hogy a pesti oldali, változatosabb talajviszonyok között jobban tud haladni a pajzs. A szakemberek már nem számolnak jelentősebb nehézségekkel, egyedül a Keleti pályaudvar előtt adódhatnak gondok, amikor az alagútfúró pajzsok kiérnek az agyagos talajból és az utolsó 150 métert kavicsos talajban teszik meg.
Az alagútépítést végző Bamco konzorcium a pajzsok felkészítésére az előre jelzett hat héthez képest a Népszínház utcánál is csak három-négy hetet tervez, így az utolsó, 450 méteres szakasz építése április végén megkezdődhet, a Keleti pályaudvart pedig már június közepén elérheti a déli pajzs.
A 4-es metró alagútját 2007 áprilisában kezdték el építeni, ekkor indult el az első pajzs a Kelenföldi pályaudvarról. A korábbi ütemtervek szerint a pajzsoknak 2009 májusában kellett volna a Baross térre, a Keleti pályaudvarhoz érkezniük. Négy évvel ezelőtt még azt tervezték, hogy a 4-es metrót 2009 végén átadják az utasforgalomnak.