10 milliós büntetést kapott az RTL Klub
A GVH közleménye szerint a Magyar RTL-lel szemben annak megvizsgálása miatt indított eljárást a versenyhivatal, hogy az általa közzétett, a saját és a TV2 televíziós csatornák nézettségbeli különbségét összehasonlító reklámjai megfeleltek-e az összehasonlító reklámmal szemben támasztott jogszabályi követelményeknek.
A GVH megállapította, hogy a vizsgált reklámok nem felelnek meg az összehasonlító reklámokkal szemben támasztott tárgyilagosság követelményének, és a fogyasztók megtévesztésére is alkalmasak.
A GVH közleménye szerint a két televíziós csatorna közötti nézettségbeli különbséget zsiráfok, hangfalak és limuzinok formájában bemutató reklámok 2011. március 30. és április 16. között jelentek meg több, országos terjesztésű lapban.
A közlemény szerint a bírság összegének megállapításakor a GVH súlyosbító körülményként vette figyelembe, hogy a jogsértő reklámok a fogyasztók széles köréhez jutottak el. Több enyhítő körülményt is mérlegelt, így például azt, hogy a reklámok rövid ideig jelentek meg.