Médiapiac 2011: Taknyolás, és hárommillió magyar a Facebookon
Elképesztő iramban terjednek világszerte az internet-képes mobil eszközök: csak táblagépekből (tabletekből) - amelyek a netképes eszközök negyedét tehetik ki 2015-re - 13 milliót adtak el tavaly, idén 34, jövőre pedig 56 millió a prognózis. Erről Dobó Mátyás (Peer) beszélt a Médiapiac 2011 konferencia második napján.
A technológiai váltást úgy jellemezte: "több mobil, mint pc; több tablet, mint laptop". A mobil alkalmazásokat árusító online boltok száma is irgalmatlanul növekszik, nemcsak az alkalmazások száma, letöltése és az ebből származó bevételek, de ezek sem lebecsülendők. Csak iPhone-ra már 350 ezer alkalmazás van. - Több milliárdos piac épül jelenleg is, az alkalmazás-boltok forgalma két éven belül meghaladhatja a Google-ét - tette hozzá Dobó Mátyás.
iPadon a Sanoma
A mobil alkalmazásokra mozdult rá többek között a Sanoma kiadó is, nem is akármilyen eredményekkel: 2010 leginnovatívabb iPad alkalmazásainak toplistáján két Sanoma-termék szerepel: a Story Magazin a Sunday Times után a második helyen végzett, a harmadik a holland Viva HD alkalmazása, amely megelőzi a Washington Post-ét is - ismertette a iMonitor januári felmérését Gerentsér Imre (Sanoma Budapest). A csoport magyar divíziója intenzíven terjeszkedik a mobil alkalmazások piacán (két éve van mobil részlegük). Gerentsér arra is kitért, hogy a hazai kiadóknak össze kellene fogniuk az alkalmazások fejlesztése és értékesítése területén.
Bud Spencer visszaüt
Gerentsér több olyan interaktív hirdetést mutatott be prezentációjában, amellyel a nyomtatott lapjaikat igyekszenek az internetes közönség számára vonzóvá tenni. Ilyen például az a videó, amelyen a Story címlapfotóján látható Ördög Nóra mozog, majd "befagy" a címlapba; érintőképernyős eszközökre fejlesztett alkalmazásaikkal pedig többek között sztárokat lehet masszírozni, esküvőiruha-modellt öltöztetni, ablakról párát törölgetni, vagy Bud Spencert rávenni, hogy ököllel "beverje" a monitort.
A platform urai
A tévés piacon is komoly átrendeződés zajlik. A piac helyzetét Megyeri András, tv2 üzletfejlesztési igazgatója úgy foglalta össze: tematizálódik a tartalom, egyre kevesebb az általános szórakoztató csatorna, és egyre nehezebben élnek meg, "bár még mindig a legjobban"; a tőkeképes tv társaságok új csatornákat indítanak, a piac telítődik, miközben a tartalmak mennyisége alig növekszik.
Jól irányzott taknyolás
"A tartalmainkkal kell kufárkodnunk, mindegy, hogy milyen platfomon, a lényeg, hogy mi legyünk a platform urai" - fogalmazott Megyeri András. Kitért arra, hogy bár ma már mindenki tartalomgyártóvá válhat - például egy jól irányzott fürdőszobai "taknyolás" videóra rögzítésével - a nézők továbbra is minőségi tartalmakra kíváncsiak, egy tiszavirág életű YouTube videónak nyilván nem lesznek visszatérő fogyasztói.
3 millió magyar a Facebookon
Van mit tanulniuk a multiknak a kis és közepes vállalkozások online marketingjéből - mondta előadásában Forgács Mariann (MarketingMorzsák). Különösen a Facebookra érdemes koncentrálniuk a cégeknek, mivel a magyar felhasználók száma már elérte a 3 milliót, a magyar rajongói oldalaké pedig a 15 ezret. Mindkét szám dinamikusan növekszik, így "egyre nagyobb a zaj", amin a közösséi médiajelenlétüket erősítani kívánó vállalkozások egyre inkább csak kreativitásukkal törhetnek át.
Nem eladni, építkezni
- Nem közvetlen értékesítésre, hanem közösség-építésre kell használni a Facebookot - tette hozzá a marketing szakértő, aki szerint a kkv-től eltanulhatják a multik, hogyan kell érdemi beszélgetést folytatni a rajongókkal, és olcsón kampányolni, egyszerűbb dizájn alkalmazni a közösségi médiás felületeken.
A Médiapiac konferencia első napjáról szóló összefoglalónkat itt olvashatják: >>>