Margit híd: csak jövő karácsonykor engedik rá a forgalmat

Újabb négy hónapot csúszik a Margit híd felújítása, mert elhúzódott az engedélyeztetés. Az autósok 2010 augusztus helyett jövő karácsony előtt kaphatják vissza az átkelőt, a teljes beruházás 2011 nyarára fejeződhet be.

Újabb négy hónapot csúszik a Margit híd felújítása, 2010. augusztus 23-a helyett csak december 17-én adják át a forgalomnak - közölte Németh Miklós, a felújítást végző MH 2009 konzorciumot vezető Közgép Zrt. elnök-vezérigazgatója kedden sajtótájékoztatón. A késés az engedélyek beszerzése miatt alakult ki. A jóváhagyott kiviteli terveket október 20-án kapták meg, majd az november 10-én emelkedett jogerőre, így csak azután kezdhették meg az elemek gyártását - mondta a cég vezetője, hangsúlyozva, hogy a jóváhagyott kiviteli terveknek már a kivitelezési szerződés aláírásakor meg kellett volna lenniük. Emiatt a híd végleges átadása is csúszik: 2011. március 31-e helyett az év június 13-án fejeződhet be a teljes felújítás - tette hozzá.

Újabb négy hónapot csúszik a Margit híd felújítása
Margit híd

Németh Miklós elmondta azt is: a híd északi és déli részére külön engedélyeket kell beszerezni, mert műszakilag különböznek egymástól. A déli hídpálya terveit 2009 decemberében kellene megkapniuk, ettől is függ a híd átadásának dátuma - fejtette ki.

Temesi Attila, a fővárosi önkormányzat projektmenedzsere a Margit hídon tartott sajtótájékoztatón azt mondta: múlt csütörtökön kapták meg a csúszást bejelentő levelet, még értékelik annak tartalmát. Azt azonban nem tudta megmondani, mi az a határidő-módosítás, amelyet a főváros még el tud fogadni. Mint mondta: meg kell nézni a körülményeket, ezután lehet csak dátumokról beszélni.

Kérdésre válaszolva közölte: a kötbérkövetelésekről korai még beszélni, mert az első dátum, amikortól akár napi csúszásokért is felszámíthatnak kötbért, kilenc-tíz hónap múlva esedékes. Nem lehet egy emberre rámutatni, hogy az ő hibája például a kiviteli tervek engedélyezésének késése, mert minden egyes engedélyhez hatvan jóváhagyás szükséges. Maga a folyamat hordozza a csúszás lehetőségét - tette hozzá.

A hídon jelenleg folyó munkálatokról szólva Németh Miklós elmondta: megkezdődött az acél pályaszerkezet bontása, és szerkezetmegerősítést is végeznek. A következő fázisban a kereszttartókat - így az egész hidat - kettévágják. Erre azért van szükség, mert a déli pályatesten zajló villamosközlekedés miatt keletkező rezgések zavarnák az acél pályalemezek beszerelését az északi hídtesten. Ezért azokat az elemeket, amelyek a rezgéseket továbbítják, kettévágják. Két hét múlva elkészülnek el az új acélszerkezetek, utána elkezdhetik a beszerelésüket.

Temesi Attila november elején az MTI-nek azt mondta: egyhónapos csúszásban van a híd felújítása, mert a statikai számítások és a közbeszerzési eljárás is elhúzódott.

A Margit híd felújítása augusztus 21-én kezdődött, ekkor zárták le a forgalom elől az átkelőt. A felújításról szóló szerződést augusztus 10-én írta alá a Fővárosi Önkormányzattal a kivitelező Közgép-Strabag és az A-Híd Zrt. A hídon a felújítás ideje alatt csak a villamosok, a BKV-autóbuszok, valamint a megkülönböztető jelzést használó járművek közlekedhetnek. A gyalogosok a déli járdán zavartalanul haladhatnak, a kerékpárosok pedig csak áttolhatják a hídon a biciklijüket.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.