Rengeteg embert küld el a BKV
A helyzetet várhatóan tovább rontja az agglomerációs járatok üzemeltetésének átadása az államnak. Bár a HÉV üzemigazgatóság munkavállalóit a MÁV vélhetőleg örömmel átveszi, hiszen sem járművezetője, sem karbantartója nincs erre.
Az átadás-átvétel részleteiről Seszták Miklós fejlesztési miniszter és Tarlós István főpolgármester, illetve stábjaik tárgyalnak. A hivatalos nyilatkozat szerint jól haladnak. A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésére készült előterjesztésből azonban ez nem derül ki.
A városatyák elé kerülő javaslat tulajdonképpen csak a már ismert tényeket szedi sorba. Így azt, hogy a fővárosnak az agglomerációs közlekedés biztosítása csupán önként vállalt feladata, amire azonban egyetlen fillér állami támogatást sem kap.
Ráadásul a fővárosi közösségi közlekedés egészére szánt állami normatíva is egyre csökken, az idén már csak 18 milliárd forint. Budapest még az idei költségvetés februári közgyűlési tárgyalása előtt le szeretné zárni a tárgyalásokat, az agglomerációs járatokat pedig legfeljebb március végéig üzemeltetné. Ennek költségét pedig kiszámláznák az államnak.