Már Pesten a 4-es metró fúrópajzsa

Néhány napos késéssel átért Pestre a metró déli fúrópajzsa. Az északi csak most fog indulni Budáról, és ha átért a Fővám térhez, akkor lehet megmondani, pontosan mikorra készülhet el a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti hét kilométeres alagút. A mostani tervek szerint az alagúttal 2010-re elkészülnek, a próbaüzem pedig 2011-ben kezdődhet, és könnyen átcsúszhat 2012-re.

Hat hét alatt, hétfő délelőttre átért Pestre, a Fővám téri állomáshoz a 4-es metró déli fúrópajzsa. A megálló peronalagútjai már áprilisban elkészültek, így fogadni tudták a szerkezetet. Az északi pajzs néhány napon belül kezd fúrni a Duna alatt, ha túljut e háromszáz méteres szakaszon, azt követően tud ütemtervet adni a kivitelező arról, hogy a Keleti pályaudvari végállomásig mennyi idő alatt tudja kifúrni az alagutat - tudatta lapunkkal a DBR Metró Projekt Igazgatóság.

Munkások csoportképhez állnak össze a 4-es metró Szent Gellért téri állomásán, ahová megérkezett a déli alagútépítő fúrópajzs
Munkások csoportképhez állnak össze a 4-es metró Szent Gellért téri állomásán, ahová megérkezett a déli alagútépítő fúrópajzs

Eredetileg múlt péntekre várták, hogy átérjenek a pesti oldalra, a szerkezetet azonban egy betondugó lelassította. A DBR szerint egyébként csaknem ugyanolyan sebességgel és biztonsággal tudtak haladni a korábban kockázatosnak minősített, folyó alatti szakaszon, mint normál körülmények és beépített felszín alatt. Csupán egyetlen rövid szakasz volt, ahol az agyag beleragadt a pajzs marótárcsájába, de a szakemberek néhány nap alatt végeztek a tisztítással.

Mint arról beszámoltunk, a Bamco konzorcium korábban majdnem egy évre saccolta, hogy annyi ideig tart kifúrni a pesti szakaszt, ezt a projektigazgatóság mindenképpen lerövidítené 35-40 hétre. A pesti oldal építéséhez a pajzskiszolgáló berendezés fokozatosan áttelepül a Szent Gellért térre, és hamarosan innen történik majd az alagút falazatát alkotó tübbingek beszállítása, illetve a kifejtett föld elszállítása egészen addig, amíg a pajzsok el nem érik a Keletit.

A projektigazgatóság lapunkhoz eljuttatott közleményében kitér arra: a cél az, hogy az alagútépítés a pesti oldalon befejeződhessen 2010 első felére, és a teljes vonalat birtokba vehessék a belső beépítő, illetve vágányépítő kivitelezők. A próbaüzem 2011-ben kezdődhet, és a jelenlegi állás szerint akár 2012-re is átnyúlhat, a metrót csak ezt követően használhatnák az utasok.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.