Magyar Autóklub: nem hoz több pénzt a dugódíj
A Magyar Autóklub (MAK) elnökségi ülésén foglalkozott az üggyel. A MAK elismeri Budapest törekvését, amellyel a BKV finanszírozási lehetőségeit keresi, de a dugódíj ilyetén bevezetését nem támogatják.
Álláspontjuk szerint már nincs szó forgalomszabályozási kérdésről, a kizárólagos cél a BKV finanszírozásához szükséges pénz biztosítása, nem ismert a fizetőövezet határa, nem áll rendelkezésre a szükséges infrastruktúra, elegendő P+R (park+ride) parkoló, tovább csökkenhet az autózás, ami az állami és a parkolási díjakon keresztül a fővárosi bevételeket is csökkentheti.
Kifejtették, hogy az autózással kapcsolatos terhek és az üzemanyagárak drasztikus emelkedése miatt jelentősen csökkent az autósok száma, a belvárosban több üzlet is bezárt, a parkolóhelyek zömét az ott lakók ingyenesen parkoló autói foglalják el, ezért tartani lehet attól, hogy a dugódíj bevezetése miatt a várt forrásbővülés elmarad.
A MAK országos elnöksége azt javasolja, hogy a döntéshozók együttesen értékeljék a társadalmi hatásokat, a várható és számítható gazdasági következményeket, és felajánlotta közreműködését a megoldás megkeresése és a várható társadalmi hatások felmérése érdekében.