LMP: járatritkításra készül a kormány a MÁV-vonalakon
Jávor Benedek saját információikra hivatkozva – amelyek forrását nem kívánta megnevezni – azt mondta, hogy a kabinet tíz százalékot is elérő teljesítménycsökkentést írt elő a vasúttársaságnak. Hozzátette, hogy éppen a jelenlegi kormánypártok tiltakoztak 2010 előtt a leghangosabban a szárnyvonalak bezárása és a MÁV teljesítményszűkítése ellen. Véleménye szerint a kormány most "ugyanezt a kókai programot folytatja, csak kicsit intenzívebben". (A Fidesz saját honlapján 2007 októberében így tiltakozott a szárnyvonalak bezárása miatt.)
A döntéshozók is tudják, szakmailag megalapozatlan megtakarítást remélni az ilyen típusú járatritkításoktól – értékelte. Hangsúlyozta, hogy a 2007–2009 közötti teljesítménycsökkentés "egy fillér megtakarítást nem hozott a MÁV-nál", mert a vasútnál az állandó költségek, mint például a pályafenntartás vagy az infrastruktúra üzemeltetése okozzák a kiadások jelentős részét.
Az ellenzéki frakcióvezető kijelentette azt is, hogy a csökkentést "stikában igyekeznek megtenni", az érintett MÁV-dolgozókkal titoktartási nyilatkozatot írattak alá.
Jávor Benedek szerint a kormány az elmúlt egy hónapban már légi utasok tízezreit hagyta cserben, és "úgy tűnik, hogy most egy sokkal szélesebb kört, a MÁV-utasok százezreit, millióit az utolsó pillanatban fogják értesíteni arról, hogy hiába várnak a vonatokra".
A politikus kitért arra is, hogy írásbeli kérdéssel fordult Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszterhez. Többek között arra kíváncsi, hogy mikor akarják nyilvánosságra hozni a döntést, illetve mit remélnek attól.