Lemaradt a BKV a belga bombaüzletről?
Hozzátette: a BKV-nak nagyjából egymilliárd forintos kerete van buszbeszerzésre. A fővárosban közlekedő buszpark átlagéletkora 15 év feletti, a gyakran meghibásodó járművek pótlására sincs nagyon tartalékbusz. Ezért volna sürgető frissíteni a buszparkot.
A BKV tavaly februárban már kiírt hasonló tendert, akkor legfeljebb hároméves buszokról szólt a pályázat, amelyre mindössze egy ajánlat érkezett, a korábbi, nagy vihart kavart és Antall Attila korábbi vezérigazgató távozásához is vezető használtbusz-tenderről ismerős Alfa Busztól. A cég darabonként nyolcvanmillió forintért kínált – igaz, vadonatúj – buszokat, ezt viszont a BKV drágállotta, a pályázaton ezért nem hirdettek eredményt.
Február közepén kapott információt a közlekedési vállalat arról, hogy a belga Van Hool cég 32, nyolcéves, átlagosan háromszázezer kilométert futott buszt kínál eladásra – járművenként húszmillió forintért. A közlekedési vállalatnál rendkívül előnyösnek tartották a konstrukciót, hiszen a Van Hool a buszok szállításán kívül a sofőrök és karbantartók képzését, valamint az alkatrészutánpótlást is vállalná. Lapunk akkor azt írta, hogy a BKV zártkörű, meghívásos közbeszerzést szeretne mielőbb kiírni, a Van Hool ugyanis csak egy hónapig tartja az ajánlatát.
Ezzel kapcsolatban a szóvivő lapunknak azt mondta: a mostani busztenderen természetesen a Van Hool is indulhat. Azt sem tartotta kizártnak, hogy azóta a belga cég már túl is adott a járműveken. A belga cég hivatalos honlapján csütörtök délután is föllelhető volt az ajánlat, február 19-i közzétételi dátummal és azzal, hogy az a weboldalon való megjelenéstől számítva, egy hónapig érvényes.