Lelkileg nem bírta az RTL Klub vezérigazgatója
Eredetileg úgy volt, hogy Gerkens csak azután távozik, hogy a parlament módosítja a reklámadóról szóló törvényt Szabó Bernadett / Reuters |
Gerkens távozása nem okozott semmilyen meglepetést sem az RTL Klubnál, hiszen információink szerint a vezérigazgató elmozdítása része volt az RTL Csoport és a magyar kormány között létrejött megállapodásnak a reklámadó csökkentéséről. A végső megállapodás Orbán Viktor és Thomas Rabe február végi találkozóján történt, ahol az RTL Csoport fő tulajdonosa, a Bertelsmann-csoport vezetője közölte: visszavonják az Európai Bizottsághoz benyújtott panaszt, ha a parlament módosítja a reklámadó-törvényt, s megszünteti az RTL Klub diszkriminációját. A miniszterelnök jelezte, hogy a kormány előkészítette a módosítást, a parlament gazdasági bizottsága múlt kedden már tárgyal is a koncepcióról. Lázár János miniszternek és Andreas Rudasnak a csúcstalálkozót előkészítő tárgyalásain azonban egyértelművé vált, hogy az RTL Klub nem kíván változtatni híradójának kormánykritikus hangnemén, Gerkens viszont távozik Budapestről.
Lapunk információi szerint eredetileg úgy volt, hogy Gerkens csak azután távozik, hogy a parlament módosítja a reklámadóról szóló törvényt, de egyik forrásunk szerint „lelkileg már nehezen bírta a gyűrődést", ezért kellett Rudast azonnali hatállyal kinevezni ideiglenes vezérigazgatónak. Gerkens januárban azt nyilatkozata, hogy megfenyegették a családját, ezért külföldre költöztette őket, ő maga pedig otthagyta budapesti lakását, és egy szállodába költözött.
Úgy tudjuk, Gerkens utóda Kolosi Péter programigazgató lehet, akinek nevéhez kötődik az évek óta stabil műsorstruktúra összerakása, az új csatornák indítása, valamint a nagy nézettséget hozó kiemelt produkciók menedzselése, s ezáltal az, hogy az RTL Klub nézettségben és gazdasági eredményben is messze elhúzott a konkurenciától. A Figyelő című hetilap február elején azt írta, hogy a vezérigazgatói posztra esélyes Vidus Gabriella is, aki jelenleg az RTL Klub és a tematikus csatornák reklámidejét értékesítő R-Time média-kereskedőhálózat vezetője.
Kolosi esélyeit az is növeli, hogy az RTL Klub évek alatt egyre jobban elhúzott a konkurenciájától, nézettségben toronymagasan veri a TV2-t és az állami médiát. A reklámadó bevezetéséig az RTL Klub évente több milliárd forint nyereséget produkált, miközben a TV2 masszívan veszteséges.