Lebőgtek a BKK-ellenőrök, a rendőrség is elnézést kért
A BKK megvizsgálja annak lehetőségét, hogy ha a BKK jegyellenőrei olyan jeggyel vagy bérlettel találkoznak, amelynek külső jegyei alapján kétség merül fel annak valódiságát illetően, pótdíjazási folyamat csak a kifogásolt jegy vagy bérlet központi ellenőrzése után induljon – idézi az Index a BKK-nak egy igazságtalanul meghurcolt utas kálváriájára adott reakcióját.
Az eset előzménye, hogy vasárnap a hármas metró Kálvin téri megállójánál az ellenőrök hamisnak ítélték egy nő bérletét, ezért megbüntették. A nő ezt nem ismerte el, és anyja kihívta a rendőrséget. A nőt és az ellenőröket is a rendőrségre vitték, ám ennek az lett a következménye, hogy a nőt rabosították, és több órán keresztül egy zárkába zárták.
Arról, hogy a bérlet végül is hamisnak vagy valódinak bizonyult-e, a hír annyit említ, hogy egyazon szakértő két egymásnak ellentmondó szakvéleményt adott ki. A reakciókból azt a következtetést lehet levonni, hogy utóbbi szakértői jelentés a bérletet valósnak ismerte el, és így megszüntették a nő ellen az eljárást.
Ennek következtében a BKK elnézést kért az utastól, és felkínált neki egy éves bérletet. A rendőrség szintén megszüntette a büntetőeljárást, és elnézést kért az eljárással okozott „kellemetlenségekért”.
A BKK szerint a helyzetet teljesen a 2017-től fokozatosan kiépülő elektronikus jegy- és bérletrendszer oldja meg: ekkortól hordozható készülékekkel fogják ellenőrizni a jegyek és bérletek érvényességét.