Lázár elmondta, milyen lesz a reklámadó
A Miniszterelnökséget vezető miniszter a jelenlegi, sávosan progresszív (0, 1, 10, 20, 30, 50) adózás helyett általánosan 5 százalék körüli adókulcs bevezetéséről beszélt a gazdasági bizottság előtt. A módosítás következtében 6,6 milliárd forint helyett 8-10 milliárd lesz a büdzsé bevétele. A pontos számok még nem ismertek, maga Lázár János is több verziót ismertetett. A bizottsági meghallgatáson Rogán Antal Fidesz-frakcióvezető 3-5 százalék közötti mértéket is említett, ezt Lázár támogatni látszott, majd a meghallgatása után tartott sajtótájékoztatóján azt sem zárta ki, hogy 5-10 százalékos között is lehet az adó. Lapunk értesülései szerint a legvalószínűbb, hogy 5-5,9 százalék közé lövik be a reklámadót.
Lázár érvelése szerint reklámadó van Ausztriában, Romániában, Dániában, Svédországban, Észtországban, és Belgiumban is. A miniszter a módosítás kapcsán ezúttal is az Európai Bizottság Adó Főigazgatóságának valamint a Versenypolitikai Főigazgatóságnak a vizsgálatára hivatkozott és arra, hogy Brüsszel február elején a reklámadó szabályainak módosítására szólította fel a magyar kormányt. Ellenkező esetben határoz az adónem felfüggesztéséről, végső soron pedig kötelezettségszegési eljárás megindítását helyezte kilátásba a Bizottság. A 0-ás kulcs megszüntetése Brüsszel elvárása- állította Lázár, hozzátéve: ezt még vizsgálják.
Az ellenzék szerint az 5 százalékos reklámadó a kis médiumokat negatívan érinti, és azok "meghalnak". A szocialista Tóth Csaba szerint ellehetetlenülnek a kisebb sajtótermékek, a szintén MSZP-s Kunhalmi Ágnesnek pedig az volt a véleménye, hogy a reklámadó az elnyomó gépezet eszköze a független médiumok tönkretételére. A szocialista politikus meggyőződése, hogy politikai megfontolások vezérlik a reklámadóval kapcsolatos kormányzati döntéseket.
A végső adómódosítási szabályozásról szóló döntés előtt még a Fidesz-frakció is állást foglal a reklámadó ügyében.