Egyelőre nem zsugorodnak a kormányzati Audik
"Őszintén hiszek abban, hogy az államnak, a politikának és Magyarország tehetősebb embereinek egyértelmű részt kell vállalniuk a válságkezelés terheiből" - mondta a parlamentben, még a Gyurcsány Ferenccel szembeni konstruktív bizalmatlansági indítvány benyújtása napján Bajnai Gordon. A miniszterelnök számos szimbolikus lépést meg is tett: a miniszteri fizetéseket 15 százalékkal csökkentették, a miniszterek és államtitkárok külföldi napidíja 50 százalékkal lett kisebb, a többségi állami tulajdonú cégek igazgatósági és felügyelőbizottsági tagsági díjait radikálisan megnyirbálták. A Bajnai-program egyik első változatában szerepelt még, hogy egy kategóriával alacsonyabbra cserélik az állami vezetők szolgálati autóit is.
A gépkocsicsere azonban lekerült a napirendről. Úgy tudjuk, hogy ennek oka, hogy a miniszteri Audik (és Volkswagenek) lecserélése sokkal többe kerülne, mint a gépkocsipark megtartása. A most használt autókat ugyanis nem lehetne jó áron értékesíteni, az újak beszerzése pedig hosszadalmas, költséges és politikailag támadható volna. Döntöttek viszont arról, hogy amennyiben elhasználódás miatt új autókra lesz szükség, csak alacsonyabb kategóriájú kocsikra (például Skodára) írják majd ki a beszerzéseket. Felülvizsgálják az állami gépkocsihasználat rendszerét is. A miniszterek és államtitkárok, kormánybiztosok, a központi és államigazgatási hivatalok, valamint a magyar külképviseletek vezetői egy kormányrendelet szerint személyes gépkocsihasználatra és sofőrre jogosultak hivatalos és magáncélú utazásaikon. Közel négyszáz ilyen autó fut jelenleg a magyar utakon. Legutóbb kilenc évvel ezelőtt volt minden kategóriára kiterjedő beszerzés. A Népszabadság információi szerint nem kizárt, hogy a minisztériumi kocsik számát érdemben csökkenteni fogják. Várhatóan korlátozzák a magáncélú használatot, vagy legalább költségtérítéshez kötik.