Jó vendég a magyar
Hajdúszoboszlón 2008-ban jelentősen nőtt a városba látogató külföldiek száma. Lengyelországból 59 százalékkal, Szlovákiából 33 százalékkal, Romániából pedig 14 százalékkal többen érkeztek a fürdővárosba tavaly, mint 2007-ben.
Az emelkedés egyebek között annak az eredménye, hogy a város aktív marketingtevékenységet fejtett ki a környező országokban. Lévay Enikő, a hajdúszoboszlói önkormányzat idegenforgalmi referense érdeklődésünkre elmondta: a várost népszerűsítették számos külföldi helyszínen. Részt vettek összesen kilenc nemzetközi turisztikai vásáron: Bukarestben, Drezdában, Kassán, Katowicében, Kolozsvárott, Münchenben, Prágában, Székelyudvarhelyen és Varsóban. Hozzátette: egyes szállodák képviseltették magukat egy szászországi kampányban is, így a német vendégforgalom általános viszszaesése ellenére ezekben a hotelekben a német vendégek száma nem csökkent, sőt egyes helyeken emelkedett.
Lengyelországban a Magyar Turizmus Zrt. médiakampányában szerepeltek, továbbá lengyel újságok mellékleteként megjelenő kiadványokban népszerűsítették Hajdúszoboszlót. Lévay Enikő hangsúlyozta: nagyon fontosnak tartják a román turisták érdeklődésének felkeltését a fürdőváros iránt. Ezért az önkormányzat turisztikai bizottsága külön pénzügyi keretet hozott létre egy romániai bemutatkozó körút megvalósítására.
A referens elmondta, hogy a városba látogatók jelentős része továbbra is magyarországi: a vendégek hetvenhét százaléka magyar, nyolc százaléka román, öt-öt százaléka német és lengyel, egy százaléka szlovák, négy százalék pedig egyéb származású. Ezzel kapcsolatban Lévay Enikő úgy fogalmazott: annak ellenére, hogy nőtt a külföldiek száma, a magyar vendégek részaránya továbbra is meghatározó, így a jövő évi belföldi marketingstratégiát erősíteni kell. Azt tervezik, hogy bővítik a progaramkínálatot is.