Iskolamentő marketingkommandó

Szponzorokat keres az osztálytermei "örökbe fogadására", az iskola megmentésére a bicskei gimnázium. A diákok a jelentkező cégek támogatásának fejében reklámpólókat is szívesen viselnének. A marketingakció célja az iskola megmentése.

A bicskei gimnáziumban április elején elzárták a gázt, mivel az iskola nem tudta fizetni a számlát. Hárommillió forinttal tartoznak a gázszolgáltatónak, de folyamatosan gyűlnek az egyéb kifizetetlen számlák is. Szerencsére jön a nyár, így a következő fűtésszezon kezdetéig van idő rendezni a problémát. Csak éppen pénz nincs rá. Ha az intézmény nem szerez rövid időn belül több tízmillió forintot, lakat kerülhet a gimnázium kapujára.

- Ez nem fordulhat elő - mondja határozottan Gyimesi István, az 56 éve működő bicskei Vajda János Gimnázium és Szakközépiskola igazgatója. - Meg kell mentenünk az intézményt, erre azonban jelenleg csak akkor van esélyünk, ha a pedagógusok, a szülők és a gyerekek összefognak, és saját magunk szerzünk hozzá pénzt. Az idei költségvetésünk 140 millió, 50 millió forinttal kevesebb, mint a tavalyi.

Az iskolafenntartó Fejér Megyei Önkormányzat nem jókedvében kurtította meg az apanázst. Balsay István, a megyei közgyűlés fideszes alelnöke szerint a 42 megyei fenntartású intézmény költségvetését évről évre csökkenteniük kell a kormányzat megszorító intézkedései miatt: az idén egymilliárd forintot kell lefaragniuk.

A bicskei gimnáziumban már nem sok mindenen lehet spórolni, a takarékossági intézkedések lassan már a tanítást veszélyeztetik. Az alkalmazottak létszáma évek óta csökken, az idén szeptembertől kilenccel lesznek kevesebben, utcára kerülnek pedagógusok is. Folytatják a középiskolában már megkezdett csoportösszevonásokat is, hogy ezzel is csökkentsék a tanárok óraszámát. A büdzséből kiesett 50 millió forint pótlására azonban ez bizonyosan nem elég - tudtuk meg.

- A közelmúltban válságértekezleteket tartottunk a szülőknek mind a 15 osztályban - mondja az igazgató. - Azt kértük a szülőktől és a diákoktól is, hogy adjanak ötleteket: honnan szerezhetnénk pénzt az iskola megmentésére. Szép számmal érkeztek a javaslatok.

Molnár Julianna, a szülők képviselője álláspontja szerint a legegyszerűbb megoldás az, hogy pénzt kérnek a szülőktől és az egykori diákoktól. Így egyebek mellett a különböző internetes közösségi portálok segítségével nekiláttak az egykori bicskei diákok - fél évszázad alatt 4500 érettségizett tanuló - felkutatásának, hogy a közvetlen anyagi támogatásukat kérjék. Júniusban például egy olyan 24 órás kulturális és sportrendezvényt tartanak, amelynek bevételét az iskola működési költségeire fordítják. Szeptemberre terveznek egy jótékonysági aukciót is.

Az iskolamentő ötletek közül a diákoké volt a legfurcsább: meg kell próbálni kihasználni az iskolában rejlő reklámlehetőségeket.

- Komoly reklámértéke lenne, ha 408 diák egyforma pólóban vagy baseballsapkában jelenne meg Bicskén és környékén a különböző nyilvános rendezvényeken - mondja a tizedik évfolyamos Kocsis Tekla. - Sikeres lehet az a kezdeményezésünk is, hogy felkínáljuk a különböző cégeknek: fogadjanak örökbe egy-egy osztályt vagy osztálytermet. Az adott termet a szponzoráló cégről neveznénk el, reklámanyagaik, plakátjaik pedig felkerülnének az osztályok falaira.

Napokon belül felállnak a marketingkommandók: a háromfős csapatokban egy-egy tanár, szülő és diák kap helyet. Kocsis Tekla úgy számol, ha csak minden ötödik helyen állnak szóba velük, akkor is hamar megtalálhatják az osztálytermek szponzorait. Nemcsak a bicskei meg a környékbeli kis- és középvállalkozásokat keresik majd fel, hanem bekopogtatnak néhány multinacionális céghez is.

- Azt egyelőre megbecsülni sem lehet, hogy mennyi pénzt tudunk majd összegyűjteni a különböző akcióinkkal - mondja Gyimesi István. - De tény, hogy a bajban sikerült összefogni a tanári karnak, a szülőknek és a gyerekeknek. Akármi lesz is, azt biztosan elmondhatjuk, hogy mindent megtettünk az iskolánk megmentéséért.

A gimnázium diákjai az iskolaudvaron - összefogtak intézményük megmaradásáért
A gimnázium diákjai az iskolaudvaron - összefogtak intézményük megmaradásáért
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.