Rózsadomb megvétózta a budai villamosfejlesztést
A budai fejlesztés révén összekötnék a 17-es villamos vonalát a nagykörúti sínpályával - az egyik irányban a Török utcán, a másik irányban a Frankel Leó úton keresztül -, így Óbudáról a Moszkva téren át a Móricz Zsigmond körtérig átszállás nélkül lehetne közlekedni.
A jelenleg a Margit híd budai hídfőjénél véget érő 17-es vonal egy másik irányba is meghosszabbodna; a híd alatt haladnának tovább a sínek, eljutva egészen a Batthyány térig, összeköttetést teremtve a 19-es és a 41-es vonalával, illetve Kelenfölddel és a Kamaraerdővel.
A budai villamosok összekötése 6,5 milliárd forintba kerülne, amelyből 1,1 milliárd forint önrészt biztosít a beruházó BKV - Kocsis István vezérigazgató tájékoztatása szerint erre megvan a pénz, a tulajdonos fővárostól kapott tízmilliárdos működési támogatásból fogják kifizetni -, az összekötés naponta százezer ember közlekedését könnyíti meg. A munka a jövő tavasszal indulna, s 2010 végére fejeződne be.
A villamos-összekötés legkritikusabb pontja a Margit híd alatt átvezető szakasz, ahol jelenleg összesen öt sáv áll az autósok rendelkezésére (kettő a belváros felé, kettő kifelé, egy pedig a felső rakpartról a hídra kanyarodóknak). A 17-es vonalának meghosszabbítása miatt egy sávot a villamos foglalna el, a hídfő nyílását ugyanis nem tudják kiszélesíteni. (Éppen ezért Budapesten még nem alkalmazott műszaki megoldással a két sínpályát tulajdonképpen egymásra tolnák, a váltakozó villamosforgalmat pedig lámpa szabályozná.)
Erre hivatkozva vétózná meg a beruházást szakhatóságként engedélyező II. kerület. Láng Zsolt (Fidesz) polgármester szerint ugyanis átgondolatlanok a tervek, szerinte a villamos-összekötéssel nem maradna elég hely az autósoknak, csökkenne a parkolók száma, és nehezebb volna kocsival megközelíteni a Lukács fürdőt. Lapunkhoz eljuttatott közleményében hangsúlyozta: mivel ők nem értenek egyet a tervvel, a támogatási szerződést sem lehetett volna aláírni. A beruházó BKV szerint viszont igen, az összes szükséges engedélyt ugyanis ráérnek a jövő februárig beszerezni, amikor majd benyújtják az első kifizetési kérelmet, és megkezdődik a kivitelezés.
A közlekedési vállalat tájékoztatása szerint már 2008 tavasza óta folyamatosan egyeztetnek a II. kerülettel, figyelembe véve annak kéréseit, hiszen a közlekedési hatósághoz is együtt adták be engedélyeztetni a terveket. A villamosok összekötéséhez a II. kerületnek kell megadnia a tulajdonosi és a vasúthatósági engedélyeket - ezek híján aligha valósítható meg a beruházás -, a BKV bízik abban, hogy végül meg tudnak egyezni. Ugyanezen a véleményen van Vitézy Dávid, a BKV felügyelőbizottságának fideszes delegáltja, aki szerint a fővárosi tervek nagyon jók, azokat a jelenlegi formájukban kell megvalósítani.