Az élet 50 felett

Magyarországon 10 évvel ezelőtt az ötven év feletti alkalmazásban állók aránya 16 százalék volt, most 25 százalék, derült ki a Magyar Fogyasztó Platform szervezésében rendezett tegnapi beszélgetésen, amelyen reklámszakemberek, pszichológusok és önkormányzati vezetők vettek részt.

A reklám világában és a médiában mindezek ellenére alig látni idősebb embereket. Ha mégis, szerepeltetésük csupa félreértés, hamis sztereotípia - mondta Nemes Júlia kreatív szakember. Ma már az lesz esetleg tagja egy nyugdíjasotthonnak, aki imádta a Beatlest és Woodstockot, ennek ellenére menüettel, halk zongoraszóval és cirkalmas betűkkel írott reklámüzenetekkel próbálják őt meggyőzni - miről is? Idősotthonba vonulásról, inkontinenciabetétről vagy prosztatagyógyszerről. Holott a fogamzásgátlókon és a menstruációs betéteken kívül minden más terméknek ugyanúgy célcsoportjai, mint a többi korosztály.

A hazai pozitív kezdeményezésekről is lehetett hallani: ezek között vannak azok a webmagazinok, amelyek kifejezetten az időseknek szólnak és amelyek hamar népszerűek is lettek. Az egyik webmagazin ma már országos klubhálózattá nőtte ki magát: egyre több városban jönnek létre Öreg a nénikéd! klubok.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.