Szociális boltok árversenyben

Amit a szociális boltban olcsón megvehetek, azt megvehetem olcsón máshol is. Ettől persze még lehet jó egy kezdeményezés. A Fidesz-hátszéllel "vitorlázó" Magosz (Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetsége) szociális bolthálózata is jó ötlet. De azért még nem kell mindjárt lelkendeznünk amiatt, hogy leverték az árakat.

Nem vertek le semmit.

Eddig hat olyan üzlet nyílt meg az országban, amelynek tulajdonosát bevonták a magyar termékeket termelői áron kínáló hálózatba. Többségük Budapesten, nehezen megközelíthető helyen van. Nyitottak két üzletet Zuglóban, kettőt az V. kerületben, egyet a Ferencvárosban.

Itt jártam kedden, s a Balázs Béla utcai Korona ábécében mindjárt vettem három kiló jonatán almát. Nem azért, mert nagyon szép volt. Viszont garantáltan egészséges. És finom.

Száz forintot fizettem az alma kilójáért, ami kétségkívül barátságos ár. Váltottam pár szót Bertók Mária üzlettulajdonossal is. Január 20-án "avatták" a különben öt éve működő boltocska egyik felében a "magyar termelői áruk részlegét". A forgalom megugrott, 10-15 százalékos a növekedés, ez érvényes az üzlet hagyományos készletére is. Bejött tehát a "szociális" húzás.

- Szerintem szuper - mondta az alma szortírozásában segédkező Movik Gabriella, az üzletvezető barátnője, s lelkesedését meg is toldotta egy vallomással: - Imádom, és a vevők is szeretik.

Az áru nem különösebben mutatós, nincsenek gondolák, a kiállítás sem vetekszik a bevásárlóközpontok "csicsájával", de nincs vele semmi baj, mert jó a méretes tojásokra ránézni (darabja 28 forint, Óbarok tyúkjai tojták). A burgonya (75 forint/kilogramm) a szabolcsi Nagykálló mellől, Balkányból érkezik, idevalósi az idared alma is (120 forint/kg). A paradicsom kilója 550, a sárgarépáé 100, a gyökéré 250 forint. Nem egetverő árak, a vevők tényleg szeretik. Jó tíz percig voltam a Koronában, ezalatt mindig volt valaki a "magyar termékek" kuckójában. Persze az egész nem lehet nagyobb hét-nyolc négyzetméternél. Meglátszik benne a vevő.

Kocsival megállni a bolt előtt nem lehet. Ez, mondjuk, a budapesti bolthálózat kialakítását erősen gátolja. A másik az állandó és erős konkurencia. A Korona közvetlen közelében egymást érik a kis boltok. Meg kinn, a Mester utcában a nagy boltok. Egymás nyakán ülnek itt a zöldségesek, a vegyesboltok, az éjjel-nappalik. A Korona forgalma nem fogja megingatni a sokszereplős környék piacát.

Próbáltam összehasonlítani az árakat. Van, ami olcsóbb, mint máshol, és van, ami drágább. Tojást például a Mester utcában már 25 forintért is lehet venni. Alma is van a zöldségesnél, nem száz, hanem 99 forintért. A legszebbet a Sa-Ri Bt. kicsiny üzletében láttam, kilónként 200 forintért. Kuiné Kulcsár Ildikó eladó körbevezetett, a minőségi árut hajnalban a nagybani piacról hozzák, s érzik ugyan a magoszos konkurencia megjelenését, de nem rettegnek tőle.

A Mester utcai Spar Áruházban már nem is tudnak a két utcával lentebb lévő parányi üzletről. A Soroksári úti Tescóban meg olyan (bizonyára külföldi) krumpli vigyorog kilónként 118 forintos áron a polcokon, hogy annak a Balázs utcai "szociális" krumpli csak jelenthetne.

Hiába magyar.

Az ötlet jó, de...
Az ötlet jó, de...
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.