Elapasztja a válság a budapesti adóbevételeket

Nehéz évre számíthat a fõváros az idei büdzsé tervezete alapján; az államkasszából a városházának visszaosztott adóbevételek és az önkormányzati intézmények mûködésére fordítható pénzek is csökkennek, a válság miatt pedig egyre kevesebb iparûzési és idegenforgalmi adóbevétele lesz a városnak.


Utóbbiakat tekintve két, illetve 15 százalékos bevételcsökkenéssel kalkulálnak - ez derült ki az idei költségvetési tervezetbõl, amelynek munkaanyagát tegnap vitatta meg a fõpolgármesteri kabinet.
Bár a Városházán korábban azt hangoztatták, hogy a fõváros már elérte a hitelfelvételi plafonját, és a jelenlegi, körülbelül 160 milliárd forintos adósságállományát 2009-2010 elõtt nem növeli tovább, most újabb, 33 milliárd forintos áthidaló kölcsönt vesz fel az önkormányzat. (További gond, hogy a fõváros jórészt euróban adósodott el, így õt is érzékenyen érintik az árfolyamváltozások.) A Fõpolgármesteri Hivatal sajtóirodájának közlése szerint a hitelfelvételrõl még tavaly határoztak, és még azzal együtt sem romlik Budapest egyébként kedvezõ hitelminõsítése.
Az idei budapesti költségvetés tervezetét egyébként február közepéig kell megkapniuk a városatyáknak, a Fõvárosi Közgyûlés pedig várhatóan - szokás szerint - februárban vitathatja meg és fogadhatja el azt.
Tarlós István, a Fidesz fõvárosi frakciójának vezetõje ezzel kapcsolatban az MTI-nek azt mondta: az újabb hitelfelvétel megkötné a Demszky Gábor utáni városvezetés kezét, és aggasztónak nevezte, hogy nem tudni, mibõl lesz pénz a 4-es metróra, valamint a BKV helyzetének rendezésére.

title
title

l A lízing mellett más opciókra is kíváncsi a fõváros, miként lehetne az átlagosan 15 éves BKV-buszpark helyzetén javítani. A kabinet tegnap vitatta meg Kocsis István vezérigazgató azon javaslatát, hogy kétfordulós tenderen kiválasztott beszállítótól lízingeljen ezer új jármûvet a vállalat, 60-80 milliárdért. A kabinet ezt egyelõre nem fogadta el, további részleteket és más lehetõségek kidolgozását kérte a BKV-tól. Tarlós szerint kétséges, lesz-e pénz a buszcserére, a lízinget pedig „részleges privatizációnak" nevezte. (S. G.)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.