Többen kifogásolják a lassú helyreállítást
Az áramkimaradásban érintett településeken - névtelenséget kérve - többen is azzal magyarázták a kárelhárítás nehézkességét: az elmúlt években az E.ON elbocsátotta több nagy helyismerettel rendelkező, jól képzett, a kárelhárításban jártas szakemberét, s most, a havazás okozta krízisben derült ki, hogy ilyen helyzetben nincs elég bevethető alkalmazottja a cégnek.
Kovács Ferenc, a vasi védelmi bizottság elnöke úgy fogalmazott: az E.ON terepre küldött szakemberei nehéz körülmények között elismerésre méltóan dolgoztak, ám az nem lehet kérdéses, hogy túl kevesen vannak. Őr Zoltán, Őriszentpéter polgármestere szerint már az is megválaszolandó kérdéseket vet fel, hogy a lehullott, húsz centi hó miként tudott ilyen károkat okozni ebben az országrészben. Szerinte az E.ON az elmúlt években nem fordított kellő figyelmet s pénzt a hálózat fejlesztésére, karbantartására.
Patay László, az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Igazgatóság elnöke alaptalannak tartja a bírálatokat. Mint mondta, cégük folyamatosan tájékoztatta az önkormányzatokat a helyzetről, s a zalai védelmi bizottságot is csak azért írásban informálták, mert minden szakemberük terepen dolgozott a szolgáltatás mielőbbi helyreállításán. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy amikor több mint száz különböző ponton sérül a villamos hálózat, és több tízmilliós kár keletkezik, egyszerűen képtelenség azonnali, pontos tájékoztatást adni. Az elnök közölte azt is: szerinte alaptalan az a vád, hogy ne lenne elég szakemberük, hiszen évek óta nem voltak elbocsátások a szerelői állományban. Patay László azt a bírálatot is visszautasította, hogy elhanyagolták volna a hálózat karbantartását, fejlesztését. Szerinte minden szükséges munkálatot elvégeztek, s ezt az energiahivatal is igazolni tudja. Megemlítette: a havazás és szélvihar egy két évvel ezelőtt készült, korszerű villanyoszlopsort is kidöntött, vagyis nem az infrastruktúra volt gyenge, elavult, hanem az időjárás volt különösen mostoha.