Hogy el ne aludjon Békéscsaba
Négy Békés megyei szocialista országgyűlési képviselő 100 millió forintos kormányzati támogatással mintaprogramot kezdeményezett 2007 augusztusában. Egyikük, Veress József, a párt megyei elnöke elmondta: támogatni akarják a források megszerzésében és a befektetések megvalósításában a már Békésben működő vállalkozásokat, továbbá segíteni szeretnék a középméretű európai cégek megtelepedését. Ha ugyanis nem sikerül elérni, hogy a helyi gazdaság az uniós források segítségével felzárkózzék, akkor Békés megye Temesvár, Arad, Nagyvárad és (a Mercedes ottani letelepedésével) Kecskemét "alvóvárosává" válhat.
2008-ban, mielőtt Magyarországot is elérte a gazdasági válság, a mintaprogram különösen a képzésben és átképzésben ért el sikereket. Előzőleg a Magyar Gazdaságfejlesztő (MAG) Zrt. kutatásai jelezték: hetven Békés megyei cégnél 200 betöltetlen munkahely van, és további 500 álláshely hozható létre, ha a térségben élő munkanélküliek megfelelő képzést, illetve átképzést kapnak. Ez meg is történt. A válság kitörését megelőzően több tucat ilyen munkavállaló talált munkát.
A gazdasági válságnak pozitív hatásai is vannak Békés megyére: olyan fémmegmunkálási, öntödei kapacitások jelenhetnek meg, amelyeket éppen azért telepítenének át Nyugat-Európából, mert ott már nem éri meg fenntartani őket. Veress József szerint számos lehetőség van a leszakadási folyamatok visszafordítására. A program keretében a megbízott szakértők most a kisebb vállalkozásoknak adnak jogi, műszaki és marketingtanácsokat, hogy fejleszthessenek. Arra biztatják őket, hogy egymással összefogva próbáljanak elnyerni olyan megbízásokat, amelyeket egyenként nem tudnának. Sokat várnak a Kecskemétet és Gyulát összekötő M44-es autópálya megépítéséről hozott kormánydöntéstől is. A Szolnok-Békéscsaba közti vasúti pályaszakasz korszerűsítésével együtt ez is jelzi a majdani beruházóknak: Békés megye legfontosabb települései belátható időn belül könynyen megközelíthetővé válnak - mondta Veress József.