Ahol Orbán Viktor "találkozik" Barack Obamával
"Úgy érzem, hogy a McCain-Palin páros győzelmi esélyei erősödnek. A demokrata jelöltkettőssel fej fej mellett vannak, de a tendenciák kedvezőek, a republikánus szavazók bizakodóak. És úgy tűnik, hogy a demokratáknak nincs sok mondanivalójuk az igazán fontos kérdésekről" - ezt Orbán Viktor nyilatkozta az MTI-nek, amikor tavaly nyáron részt vett az amerikai Republikánus Párt elnökjelölő konvencióján. Akkor Gyürk András, a 2009-es EP-választások fideszes kampányfőnöke és Kubatov Gábor, a pártigazgató és mozgósítási felelős is az Amerikai Egyesült Államokban tanulmányozta a republikánus kampánytechnikákat. A fideszes politikusok már a nyár folyamán találkoztak Rich Beesonnal. A republikánus kampányguru Budapestre utazott, hogy a Fidesz számára sikeres népszavazás után tréningezze a párt kulcsembereit; s felkészítse egy esetleges előre hozott választásokra.
A republikánus kapcsolatokat ismerve némiképp meglepő, hogy a Fidesz a márciusi szociális népszavazási kampány során egy olyan logót használt - a horizonton felkelő nap, alatta három lendületes "ecsetvonás" -, amely emlékeztetett McCain riválisának, a demokrata párti Barack Obama egyik logójára.
Úgy tűnik, Orbán Viktor szóhasználata is számos ponton "találkozik" a megválasztott demokrata elnök retorikájával, az általa használt kampányüzenetekkel.
A Fidesz elnöke a pénzügyi krízisről úgy fogalmazott, "a kapzsiság, a mohóság és mértéktelenség húzódik meg a pénzügyi válság legmélyebb dimenziójában". Ugyanerről Obama: "gazdaságunk súlyosan meggyengült, ami egyrészt kevesek mohóságának, kapzsiságának és felelőtlenségének a következménye". A Fidesz elnöke hangsúlyosan használta a "remény" (a népszavazás előtt), a "változás" (az EP-választás kapcsán) üzenetét - ezek voltak a demokrata elnökjelölt által hangoztatott kulcsszavak is.
A Fidesz 2006-os választási szlogenjét - Változás 2006 - a hírek szerint az a Dick Morris javasolta Orbán Viktornak, aki Bill Clinton kampánytanácsadója volt, vagyis: demokrata.