Időt akar a magyar beteg, de elégedett

A várakozást viselik el a legnehezebben az emberek az egészségügyi rendszerben. A betegek jó része pluszköltségeket is vállalna azért, hogy gyorsabban kerüljön sorra, amikor orvosi ellátásra van szüksége.

A magyarok összességében elégedettek az egészségügyi intézmények szolgáltatásaival. Minden második magyar a hosszú várakozást, az orvossal való személyes találkozók, vizitek rövidségét említette legroszszabb emlékeként, amikor a Szinapszis Piackutató és Tanácsadó Kft., valamint a Webbeteg portál kutatói a hazai egészségügyi szolgáltatások színvonaláról kérdezték. Ez az arány a kutatókat is meglepte, mert az egyéb, az ellátás minőségét jellemző körülményeket - például annak szakszerűtlenségét - már lényegesen kevesebbszer említették a rossz élmények között. A lakosság csaknem fele hajlandó lenne akár fizetni is azért, hogy gyorsabban kapja meg az ellátást. Sőt, harmaduk azért választja az orvos magánrendelését, mert ott a megbeszélt időben kerül sorra.

A várakozás mellett a válaszadók "kellemetlenségként" jelölték a parkolási lehetőségek hiányát, a mellékhelyiségek tisztaságát.

Azt, hogy a betegsorolással nincs minden rendben, az Egészségbiztosítási Felügyelet tapasztalatai is megerősítik. Az egészségügyi intézményekben átlagosan másfél órát kell várni a betegszállításra, sőt a kórházak negyedénél nem ritka, hogy három órát is a folyosón kell ülnie a páciensnek, mire érte jönnek. Tavaly a felügyelethez érkező kórházi panaszok ötöde arról szólt, hogy a megbeszélt időben nem volt ott az orvos, az időpontra rendelt beteget pedig hazaküldték. Az elemzők szerint mindezt az magyarázza, hogy az orvosok és egyéb szakemberek hiányát már a betegek is érzékelik.

- Nyilván ebből fakad az egyes vizitek idejének rövidülése, a hosszabb várakozási idő, az előjegyzési időpontok csúszása - nyilatkozta lapunknak Kiss Katalin piackutató. Hozzátette: összességében az orvosok viselkedését, hozzáállását is jónak ítélték a válaszadók. Ez azt is jelenti - tette hozzá -, hogy az orvosok és az ápolók a leterheltségük mellett is igyekeznek kedvesek maradni. Ezt a válaszok is megerősítik.

Pozitív élményük a betegeknek az is, hogy vizsgálataikról részletes, írásos leletet kapnak, és már a rendelők tisztaságát sem kifogásolták.

 

A Szinapszis Kft. rendszeresen végez reprezentatív kutatást a magyar lakosság egészségtudatosságáról. A vizsgálat ezerfős mintán, mind a településtípusok, mind a kor és nem tekintetében reprezentatív. Az eredmények értékelésekor kizárólag azon válaszadók véleményét vették figyelembe, akik a kutatást megelőző hat hónapban jártak valamely intézmény szakrendelőjében.

Kórházi csendélet Egerben. Nemsokára nagy lesz a perpatvar?
Kórházi csendélet Egerben. Nemsokára nagy lesz a perpatvar?
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.