Kilenc hónap múlva lejár a Megyeri híd engedélye

Jövő év szeptember 30-án lejár az M0-s északi szektorának ideiglenes forgalomba helyezési engedélye, a napokban pedig kiírták a szigetmonostori közúti híd megépítését célzó helyi ügydöntő népszavazást is - értesült a Népszabadság. A kettő szoros összefüggése miatt a Megyeri híd sorsa is kérdésessé válhat.

Továbbra is több a kérdés, mint a válasz az M0-s szeptemberben átadott északi szektorának sorsával kapcsolatban. A bizonytalanságnak két oka is van: az egyik, hogy alig háromnegyed év múlva, 2009. szeptember 30-án lejár a Megyeri hídra és a levezető útszakaszaira kiadott ideiglenes forgalomba helyezési engedély - derül ki a Népszabadság birtokába került, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) az idén szeptember 30-i hatállyal kiadott, ám nyilvánosságra nem hozott határozatából. A másik, hogy Szigetmonostor képviselő-testülete másfél hete kiírta azt a helyi ügydöntő népszavazást, amely a települést Szentendrével összekötő, máig vitatott közúti átkelő megépítésére kötelezné az államot. A két tényező szorosan összefügg: a szigetmonostori műtárgyat ugyanis a Megyeri híd jogerős építési engedélye is előírja.

Visszatérve az ideiglenes forgalomba helyezési engedélyre: mivel abban nem szerepel olyan kitétel, hogy a 2009-es határidő meghosszabbítható lenne, elvileg egyáltalán nem kizárt, hogy az autósoknak egy időre el kell búcsúzniuk a Megyeri hídtól és annak kapcsolódó úthálózatától, azaz az M0-s északi szektorától. A dokumentum ugyanis egyértelműen leszögezi: "A végleges forgalomba helyezési engedély kiadásának feltétele az M0 autóút tárgyi szakaszára vonatkozó építési engedélyben és kapcsolódó engedélyekben szereplő előírások teljesítése."

Ez praktikusan azt jelenti, hogy az építtető Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt.-nek addigra meg kell építenie a sokat vitatott szigetmonostori, autós közlekedésre alkalmas hidat. Csakhogy ez jövő szeptemberig szinte lehetetlen. Ezzel az NKH-nál is tisztában vannak. Mint azt Polcz Kornélia kommunikációs főosztályvezető lapunknak elmondta, a folyamatosan változó körülmények miatt nehéz előrevetíteni egy majdani döntést. Ami tény, az építtetőnek jövő szeptemberig újra be kell nyújtania az északi szektor használatbavételi engedélyére vonatkozó kérelmét. A közlekedési hatóság pedig az akkori tények ismertében mérlegeli, kiad-e egy újabb ideiglenes engedélyt vagy megtagadja azt. Még akkor is, ha ez a lehetőség a kiadott ideiglenes engedélyben valóban nem szerepel.

Az NKH döntésénél mindenképp figyelembe veszi majd, hogy a NIF mindent megtett-e az építési engedélyben foglaltak maradéktalan teljesítésére. Ez vonatkozik a Szigetmonostor és a közlekedési tárca között zajló tárgyalásokra. A mérlegeléskor a megváltozott körülményekre is tekintettel kell lenni, hiszen nem kizárt, hogy a tárgyalások eredményeképp Szigetmonostornál közúti átkelő helyett gyalogoshíd épül.

Persze ez sem ennyire egyszerű. Molnár Zsolt, a település polgármestere ugyanis lapunknak elmondta, a minisztérium a közelmúltban felfüggesztette a tárgyalásokat, megvárja ugyanis a hídról március 1-jén tartandó ügydöntő népszavazás eredményét. A kérdés pedig úgy szól: a válaszoló egyetért-e azzal, hogy Szigetmonostor ragaszkodjon a közúti közlekedést biztosító híd megépítéséhez, és hogy egy kerékpáros-gyalogoshíd nem helyettesítheti az építendő autós hidat. A polgármester szerint értelmezés kérdése, hogy a népszavazás veszélyezteti-e az esetleges megállapodást, amely jelen állás szerint egy 3,5, legfeljebb négytonnás, a mentők által is használható - később, a népszavazás eredményétől függően akár az autósok előtt is megnyitható - gyaloghídról szólna. Szakértők szerint, ha a referendumon az eredeti közúti híd "győz", azt a tárcával zajló tárgyalásoktól függetlenül meg kell építeni. Bárhogy is, a 2009 szeptemberéig "fennmaradó" fél év egyetlen szóba jöhető átkelő kivitelezéséhez sem elegendő.

Ideiglenesen forgalomban
Ideiglenesen forgalomban
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.