Először áprilisban változhat a vitatott új mentrend
Ha azonban az utasok tömegesen panaszkodnak a járatrendre, a MÁV-Start kivizsgálja az észrevételeket, és indokolt esetben módosít. Az esetleges változtatásokra azonban április első hétvégéjéig várni kell. A menetrend ezután még két alkalommal változhat: június elején a nyári, majd szeptemberben, a téli menetrend életbelépésekor.
A MÁV-Startnál nem tartják a menetrend hibájának, hogy a kihasználatlan járatok törlése néhol megnehezítette a vasutasok munkába járását. Egy Füzesabonyból 2 óra 38 perckor Budapestre induló vonatot például azért szüntettek meg, mert csak vasutasok utaztak rajta - olyan kevesen, hogy szolgálati vonatot sincs értelme beállítani. (A VDSZSZ sztrájkköveteléseinek legújabb pontja épp azt sérelmezi, hogy az új menetrend ellehetetleníti rengeteg vasutas, és ebből kifolyólag még több utas munkába járását és hazajutását. Sok esetben órákkal nő az utazáshoz szükséges idő, ami tönkreteszi a családok eddig megszokott életvitelét - állítja a szakszervezet.)
Változtatásra egyelőre azért sem lát okot a MÁV-Start, mert a Dunántúlon részlegesen bevezetett ütemes menetrendet "még nem szokták meg az utasok". A székesfehérvári vonalon a reggeli és az esti csúcsidőben óránként, azon kívül kétóránként járnak a vonatok. Mivel azonban a MÁV-Start a téli hónapokban nem közlekedteti balatoni járatai egy részét, reggel Székesfehérvárról a fővárosba közlekedő két gyorsvonat is kimarad.