Debrecené az első magyar nagyprojekt

Az Európai Bizottság jóváhagyta Magyarország első nagyprojektjét - tudta meg a Népszabadság. Az, hogy a brüsszeli jóváhagyás még 2008-ban megtörtént, bizakodásra adhat okot a további tizennyolc hasonló terv esetében is. Közülük tizennégy már Brüsszelben várja a támogató döntést.

A debreceni villamosprojekt a szakemberek szerint egy sorozat kezdete, a kormány gyorsító csomagjának első eredménye. A pozitív brüsszeli döntés azért is fontos, mert a nagyprojektek jelentik a legnagyobb tételeket abból az 1800 milliárdos megrendelésállományból, amely a hazai építőiparnak jut, és ezáltal - a kormány tervei szerint - magyar munkahelyeket képes megőrizni és teremteni.

A nagyprojektek azok a nemzetgazdasági szempontból is kiemelt jelentőségű beruházások, amelyek támogatási igénye eléri a tizenhárommilliárd (környezetvédelmi beruházások esetén a hat és fél milliárd) forintot. Az új debreceni villamosvonal az északnyugati lakóövezeteket köti majd össze a belvárossal. 7,8 kilométer új pálya, tizenkét akadálymentesített megálló készül, és tizennyolc modern jármű áll forgalomba. A projekt összköltségvetése nem egészen tizennyolcmilliárd forint, amelyből majdnem tizenhatmilliárd az uniós forrás. A nagyprojektek között szerepel még a miskolci és a szegedi villamosfejlesztés, illetve a budapesti 1-es és 3-as villamos korszerűsítése, az M43-as Makó és Szeged közötti szakaszának programja, valamint több vasútfejlesztési és környezetvédelmi beruházási terv.

A cívisváros még modernebb villamosokat kap
A cívisváros még modernebb villamosokat kap
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.