Újabb kritika a BKV-nak az ombudsmantól

Továbbra is vitatja Szabó Máté, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa a BKV Zrt. jegyeladási, pótdíjazási gyakorlatát; azt, hogy nem minden megállóban vásárolható menetjegy, de pótdíjat fizettetnek azzal, aki ilyen megállóban jegy nélkül szállt fel. Az ombudsman nem vitatja, hogy a probléma orvoslása pénzbe és időbe kerül.

Szabó Máté a BKV vezérigazgatójának - egy korábbi jelentésére adott - válaszát így most is csak részben tudja elfogadni. Válaszában a BKV vezetője utalt arra, intézkedett vagy intézkedést tervez az ellenőrök és a biztonsági őrök azonosíthatóságával, az ellenőrök viselkedésével, az elhúzódó panaszkezelés gyakorlatával és az üzletszabályzat elkészítésével kapcsolatban.

Szabó Máté erre megismételte: nem elegendő, ha csak a biztonsági őröket intik kulturált munkavégzésre, ugyanezt kell megkövetelni a vállalat saját alkalmazottaitól is, azaz az ellenőröktől. Emellett a jogos tartozásokat a BKV-nak jogszerűen kell behajtani. Sérti ugyanis az utasok tisztességes eljáráshoz való jogát, hogy a követeléseket a jogszabályban meghatározott egyéves elévülési időn túl, öt esztendőn át akarja érvényesíteni.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.