Megalázott utasok, otromba BKV-ellenőrök

Otrombán, nyomdafestéket nem tűrő módon bánnak a BKV ellenőrei és biztonsági őrei az utasokkal. A közlekedési vállalat annak ellenére pótdíjat fizettet a bliccelőkkel, hogy nem minden megállóban vagy buszon lehet jegyet venni. Az utasok panaszaira olykor csak hónapokkal később reagál a BKV, elfogulatlan, korrekt vizsgálat nélkül - állapította meg Szabó Máté, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa most elkészült jelentésében.

Az ombudsman szerint az ellenőrök pótdíjazási gyakorlata sérti a jogbiztonságot és a tisztességes eljáráshoz való jogot. Szabó jelentésében hangsúlyozza: a BKV munkatársai pusztán egy szerződés teljesítését ellenőrzik, nincsenek az utasokhoz képest fölérendelt helyzetben, hatósági jogkört nem gyakorolhatnak, tehát például nem igazoltathatnak. Az ombusdman a jogállamiság elvének érvényesülése érdekében nem támogatja, hogy a jövőben az ellenőrök ilyen jogokat kapjanak.

Szabó Máté szerint a kék karszalag alkalmas az ellenőrök azonosítására, de csak a fényképes igazolvánnyal együtt, és ugyanez várható el a biztonsági őröktől is.

Teljesen jogos az ombudsman szerint, hogy a BKV érvényesíti követeléseit - vagyis behajtja a pótdíjat a bliccelőkön, de ezt csak jogszerű eszközökkel teheti. Éppen ezért a jogállamiságot és a tisztességes eljáráshoz való jogot sérti, hogy az elvileg egy éven belül elévülő pótdíjat a BKV önkényesen, öt évre visszamenőleg is követeli, eljárási költségekkel és kamatokkal megfejelve.

Szerettük volna a BKV véleményét is megtudni az ombudsmani vizsgálattal kapcsolatban, lapzártánkig azonban nem kaptunk választ.

Készültségben
Készültségben
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.