BKV, ügy, félszolgálat
Mert a menetrend szerint a Batthyány tér és Békásmegyer között közlekedik, de rendszeresen láttunk pihenő buszokat a megboldogult 60-as régi végállomásánál, az óbudai vasútállomás előtt.
Az gyorsan kiderült, hogy komoly türelemre van szükség, ha az ember a BKV-tól szeretne megtudni valamit. "Jelenleg minden ügyintézőnk foglalt, ügyintézőnk kapcsolásáig szíves türelmét kérjük. Ha nem kíván várakozni, hívását ismételje meg később, vagy a 8-as gomb választásával üzenetet hagyhat, a 9-es gomb megnyomásával visszatérhet a főmenübe" - hallható szakadatlan ismétlésben 10 perc 32 másodpercig a BKV információs vonalán, mire végre sikerül emberi hangra bukkanni. A várakozás alatt pedig egy számláló pereg a szemünk előtt. A hívott szám ugyanis nem ingyenes zöld vagy rosszabb esetben kék, ugyan. Ez a spórolós opció nem jár a sokat próbált utasnak, aki esetleg Szentendréről vagy Budakalászról indulna befelé, és most ugyanonnan telefonál
Vajon a 8-as gomb megnyomásával hány perc, óra, netán nap után remélhetne postafordultát? Vagy nyomja inkább a 9-est, hátha eszébe jut valamilyen más, gyorsabban megválaszolható kérdés? De nem, 10 perc 32 másodperc múlva végre újra búg a vonalvég, aztán hirtelen felhallatszik a Jó napot!
Hát, jó napot...!
Némi keresgélés és magyarázkodás, aztán kiderül: hétköznap esténként három járat, egészen pontosan a 19.38-as, a 20 óra 40-es és a 21.18-as - "valószínűleg" - garázsjárat. Azaz a közeli buszgarázsba vonul, és még gondolatban sem látogatja Békásmegyert.
Az idő megállt... - 13 perc 24 másodperc 10 tized másodperc.
Arra azonban nem kaptunk választ, hogy reggel, délelőtt, délután miért állnak a régi végállomáson a buszok.
Az e-mailen péntek kora délután - órákkal az ügyfélszolgálat munkaidejének vége előtt - feltett kérdésre még várjuk a választ. (K. A. I.)