A felszínen is kordont húz a BKV
Mindez nem jelent többletköltséget, de több biztonsági őrt állítanak majd szolgálatba. Az év első öt hónapjában eddig 6,4 millió utast ellenőriztek a jegyellenőrök, körülbelül 200 ezer emberre szabtak ki pótdíjat, ezzel kapcsolatban négyszáz panasz érkezett a BKV-hoz.
A szigorított felszíni ellenőrzésből újabb többletbevételt remél a cég (a metróknál a fokozottabb szigor napi nyolcmillió forintot hozott a konyhára), amelyet az ígéretek szerint a szolgáltatás fejlesztésére, magyarán többek között a járművek tisztítására költenek. Szakmai becslések szerint jelenleg három utas közül egy érvényes jegy vagy bérlet nélkül vegyi igénybe a BKV járatait.
Eközben nem közeledtek az álláspontok a BKV túléléséről a főváros és a közlekedési tárca képviselőinek tegnap reggeli megbeszélésén - értesült lapunk városházi forrásokból. A kormányzat szerint a megoldás kulcsa továbbra is a városháza kezében van, elvégre a BKV a város cége, a főváros viszont azzal érvel, hogy állami segítség nélkül nem lehet javítani a közlekedési vállalat helyzetén. A felek két hét múlva folytatják a megbeszéléseket, eredményre jutni azért volna sürgető, mert a szakszervezetek sztrájkmoratóriuma szeptember végén lejár.
A főváros és a kormány között tavasszal kezdődtek tárgyalások a BKV sorsáról. A Pénzügyminisztérium egyelőre anynyit ajánlott fel, hogy a Magyar Fejlesztési Bankon keresztül 10-12 milliárd forint előleget ad a közlekedési vállalatnak, amíg az hozzá nem jut az egyes vagyontárgyainak eladásából származó bevételhez.