Nem fogott ki az utasokon a paraméterkönyv

Az utasok többsége nem tudja, hogy mi az a paraméterkönyv, viszont meg van a magához való esze.

Ennyiben lehet öszszefoglalni a módosított útvonalon közlekedő, átszervezett, meghosszabbított, átalakított BKV-járatok új menetrendjének első munkanapi tapasztalatait. A folyton fanyalgók káoszt vártak, de ahogy ez már lenni szokott, kisebb nehézségek támadtak, de a káosz elmaradt.

Ez elvileg annak köszönhető, hogy a közlekedési cég a változásokat bevezető kampányát jól végezte. Elvileg, mert gyakorlatilag nem végezte jól. Arról persze nem a BKV tehet, hogy mifelénk mindent ellopnak, amit csak el lehet, de az, hogy az interneten enyhén szólva akadozik az informálás, hogy nem jutott mindenhová láthatósági mellényes mindentudó tömegközlekedtető, aki elmondhatta volna a tanácstalan utasoknak, hogy merre hány méter, vagyis melyek az általa használt kék busz, sárga villamos vagy piros troli paraméterei - nos arról már igenis a BKV tehet.

A Batthyány téren kora délután például nem történt semmi különös. Tájékoztató tábla vagy ember nem volt, de nem is kellett, mert az utasok egymást kérdezték és most is főleg azok érdeklődtek, akik nem járnak rendszeresen a lánykori nevén 60-as, újabban 160-as és 260-as busszal. Még a sofőr is tudott válaszolni annak az asszonynak, aki azt kérdezte, hogy jó lesz-e ez a busz a Margit kórházig. A sofőr meg azt mondta: jó lesz, addig még tudom az utat - tette hozzá némi öniróniával, jelezve ezzel, hogy az ő élete sem lett könnyebb.

Pedig neki nincs sok oka panaszra, mert ugyan arra kell járnia, mint eddig, csak egy kicsit tovább. Az 5-ös busz pilótáitól azonban már komolyabb felkészülést igényelt a paraméterkönyv. Nekik ugyanis nem csak hosszabb útvonalon kell közlekedniük, de kicsit kacskaringósabban is. Két sofőr úgy osztotta meg egymással tapasztalatait, mintha legalábbis a Marokkó és Szenegál közti félsivatagos pusztaságban kellene megtalálniuk az útcéljukat. "Bosnyák után jobbra a hogyishívják utcán át az M3-as fölött, aztán jobbra a Rákos úton, de meg kell állnod a........" - memorizálták az egyelőre csupán jártasságszintre fejlesztett ismereteiket. Az új végállomás ugyanis a rákospalotai Kossuth utcai lakótelep, ezért a korábbi végállomás, a Március 15-e tér mellett csak el kell suhanniuk. Ezért a megállót is áthelyezték, amiről sok utasnak fogalma sem volt. Ezért itt kisebbfajta kirándulásra kényszerültek a tájékozatlanok és a tájékozottak is, mert a BKV honlapjáról az nem derült ki, hogy az Erzsébet híd pesti hídfőjénél hol kell a buszra várni. Volt, aki kizárásos alapon ment a 7-es busz megállójába a Ferenciek terére, de akadtak olyanok is, akik az aluljáróból a Március 15-e teret érintve mentek vissza az aluljáró közelébe.

Az utasok feltalálták magukat, segítették egymást és olykor a sofőröket is, mert éppen az 5-ös vonalán kellett a vezetőt figyelmeztetniük, hogy a Rákospatak utca és Öv utca között a Miskolci utcánál is meg kellene állni.

Türelem, türelem...

"Jelenleg minden ügyintézőnk foglalt, ügyintézőnk kapcsolásáig türelmét kérjük." - ismételte a mondatot unos-untalan a géphang mindazoknak, akik komolyan vették, hogy a BKV ügyfélszolgálati telefonszámán majd megtudja, hogy akkor most merre van a megálló, vagy megáll-e majd a busz a keresett utca környékén. Nem árt, ha végtelenül türelmes az, aki arra vetemedik, hogy menetrendi ügyekben telefonos segítséget kérjen a BKV-tól. A hívónak először is át kell verekednie magát a menüpontokon, mire eljut a kezelőkig, akik - kipróbáltuk - megbízhatóan foglaltak, a vonalak túlterheltsége miatt nem kapcsolhatók. Na, ekkor jön a géphang, ami arra biztatja, a telefonálót, hogy adja meg elérhetőségét és majd a következő munkanap folyamán visszahívják. Képzeljük el, tehát a következő élethelyzetet: nem találjuk a megállót ezért jobb híján hívjuk az ügyfélszolgálatot és türelmesen várunk az esőben, fagyban, hóban, szélben, napsütésben. Egyszer csak alkonyodik, majd pirkad, ránk köszönt a reggel és izgatottan várjuk, hogy mobilunk megcsörrenjen...

Az új menetrend gyökerestől átrendezte a budapesti tömegközlekedést, a fővárosiaknak még napokig kell ismerkedniük a változásokkal
Az új menetrend gyökerestől átrendezte a budapesti tömegközlekedést, a fővárosiaknak még napokig kell ismerkedniük a változásokkal
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.