belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Kormányzati negyed: ügyészségi nyomozás

Hűtlen kezelés gyanúja miatt hónapok óta nyomoz a Központi Nyomozó Főügyészség a kormányzati negyed elszámolása ügyében. A kiindulópontot az Állami Számvevőszék múlt évi zárszámadásról szóló, illetve a Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. projektzáró jelentésében foglaltak képezik.

Szalai Anna| NOL| 2009. július 9. |50 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Fel,vidék! | 2009. július 11. | 00:01:45

irriga

Ha nem tudsz mire hivatkozni, akkor ne dobálóz itt felelőtlenül adatokkal.

Az órákról hallottam. Remélem, hogy a bűnös, ha volt, megkapta a méltó büntetését. Ugyanezt a szigort várom el a jelenlegi garnitúrával szemben is!
Nem szeretem a kettősmércét.

Ha az állatok miatt építették az alagutakat, az mindjárt más! Javaslom, hogy az egész M6-ost vigyék a föld alá!

Én úgy látom a fizupapíron, hogy a magas kulcsok magas adókat jelentenek. Ez egyszerű matematika.

Az csődbe ment ország azt jelenti, hogy ha az IMF nem ad hitelt a postás nem viszi ki a nyugdíjakat. Fel tudod ezt fogni!? Ez nem játék.
Az államadósság 54%-ről 82%-ra nőtt!
http://www.origo.hu/uzletinegyed/magyargazdasag/20090518-mnb-megugrott-az-allamadossag.html

Na ebből fizetik az általam is hasznosnak ítélt infrastruktúra fejlesztéseket. Ami azért rossz, ilye nagy mértékben, mert ezt egyszer kamatostul vissza kell fizetni. Ezért nem mindegy.

Egyébként Aczél Endréről igazán nem mondhatod, hogy orbánista és azért mondja, hogy csődbe vitték az országot. Ha nekem nem hiszed, higyj a Népszabinak és Aczélnak.

üdv

toth katalin | 2009. július 10. | 12:07:26

KàR itt "tullicitàlni"egymàst,mint a gyerekek,hogy beee az enyém,jobb,mint a tied.Nem hinném,hogy hidak,alagutak stb miatt fordult el sok mszp-s a pàrtjàtol,a fideszesek sem pl a Nemzeti Szinhàz megépitése miatt /Alföldi..no comment/ fideszes.Az mszp ideologiàja mondott csödött,az identitàsukat vesztették el,most keresik,de az elpàrtolt vàlasztok is àtélték ezt a pàrttal együtt.Most hovà menjenek? Akik még hisznek a baloldali ideologiàban,de nem az mszp-ben,ez a probéma,gondolom.

irriga | 2009. július 10. | 09:26:03

FölFölTiRabjaiAFöldnek | 2009. július 10. | 09:00:17

Azért az utakat, hídakat én sajnálnám ...

És Orbán is csak hitelből tudta felpörgetni a gazdaságot ...

FölFölTiRabjaiAFöldnek | 2009. július 10. | 09:00:17

irriga | 2009. július 10. | 06:21:41
Bárcsak az MSZP/SZDSZ is inkább filmet forgatott volna a korrupt/dilettáns gazdaságpolitika helyett!

irriga | 2009. július 10. | 06:21:41

Fel,vidék! | 2009. július 9. | 19:01:57

Ja!
Gondolod, hogy megőrzök 8 évvel ezelőtti újságcikkeket.
A Milleniumi órák sztorija ismerős?

Az alagutak fúrúsára a természetvédők nyomása miatt kerül sor. Az ő - védhető - álláspontjuk szerint nem lehet az előhelyet kettővágni egy áthatolhatatlan akadállyal. Az előzekben épített felüljárók nem váltak be, az állatok nem közlekednek a két oldal között.

Persze lehet, hogy csak a környezetvédők agyában realitás az, hogy egy őz gondol egyet és elmegy családot látogatni Bajára.

Sajna a rossz választás benne van az üzletben, akkor is ha a tulaj magánszemély.
Erről tudnék mesélni ...

Az adókulcsok valóban magasak, az összeg ellenbe nem. Mert mindenki ott spórol ahol tud, állam bácsi pedig ráadásul maga is gerjeszti a feketegazdaságot (lásd: EVA, őstermelők, képviselő fizetések).

Azért szeretem én az olyan csődbe vitt országot, ahol az állami kifizetések rendben megtörténnek, és jelenleg is épül az M31 autóút.

Bárcsak a fidesz vitte volna csődbe az országot vagy 1000 km autópálya, 3 Duna, 2 Tisza, 1 Ipoly híd építésével.

Ehelyett forgattak 3000 óra filmet Orbán mindennapjairól ...

Fel,vidék! | 2009. július 9. | 19:01:57

irriga

tudod, még tartozol néhány adattal, nem felejtek olyan könnyen...

Egyébként maga a kormányzati negyed nem biztos, hogy rossz ötlet, máshol is van. Ám a nem biztos hogy most ez a legfontosabb, másrészt túl nagy a kísértés a lenyúlásra, rosszak a tapasztalatok. Lám az ÁSZ jelentése alapján már nyomoz az Ügyészség. Hmm.

Mivel az autópályák nagy barátja vagyok, ezért azt örömmel ismerem el, hogy relatív sok autópálya épült. Minél több annál jobb. Sajnos a botrányok sem kerülték el az építést. Alagút a tolnai búzamezők alá, Megyeri-híd munkásait nem fizették ki, mert az állam rossz szerződés kötött, rossz generál kivitelezővel. Mert ha jó vállalkozóval köt jó szerződést, ilyen nem fordulhatott volna elő. És már az M6-os nál is haalni ilyen problémákról.

Szóval túl sok a lopás, túl magasak az adók, és ez nem csak nekem, hanem neked is probléma irriga, már ha fizetsz adót.

Ja és csődbe vitték az országot, erről szerettek megfeledkezni, de nem baj, én újra és újra emlékeztetlek benneteket rá.

irriga | 2009. július 9. | 18:36:39

A kormányzati negyed egy jó ötlet.
A hely jól megközelíthető, a szétdarabolt igazgatás egységes, korszerű helyen működne. A régi ingatlanok hasznosításából az építési költségek is összejönnének.
Az állampolgárok könyebben, kultúráltabban intézhetnék ügyeiket, a dolgozók szintén könnyen utazhatnának tömegközlekdéssel munkahelyükre. Lehetne egységes biztonsági, informatikai rendszert kiépíteni,

irriga | 2009. július 9. | 18:30:56

Fel,vidék! | 2009. július 9. | 17:41:36

Szép ez a bizalom ...

irriga | 2009. július 9. | 18:28:36

tip65 | 2009. július 9. | 14:32:13

A fidesz alatt is loptak, mégsem épült ennyi közmű.

Nekem azért mégis a megépült, átadott művek tetszenek, mert ezeket mindenki használhatja. Az utak lehetőséget andnak a vidék felzárkóztatására. Lehetőséget adnak a modernizációra, munkahelyteremtésre.
Emiatt jobban tetszik, mit a fidesz lakás-, és hotelépítési programja anno.

irriga | 2009. július 9. | 18:24:18

pmfc | 2009. július 9. | 13:46:04

Sok-sok pénz kidobásra kerül hazánkban.
Lásd: futball.

Ennek a kormyánzati negyednek lenne értelme, a felhasznált anyagokat, eredményeket érdemes lenne felhasználni.

Fel,vidék! | 2009. július 9. | 17:41:36

pmfc
Nem Felvidék!, hanem Fel,vidék! De nem probléma. ;) Így is jó lenne.

Azért én bízom benne, hogy nem minden MSZP-s csaló. Talán van egy-két rendes ember is köztük. A nagy számok törvénye alapján létezni kell rendes mszp-seknek is. Én ismerek egyet, igaz "csak" helyi, falu szintű képviselő.

pmfc | 2009. július 9. | 15:50:39

Így van Felvidék! Igazad van!
Szóval a vitátokat valahogy így lehetne összefoglalni:

Minden MSZP-s csaló, de nem minden csaló MSZP-s!!!!

Fel,vidék! | 2009. július 9. | 15:01:07

hoppácska az előző komment valami furcsa okból újra idekerült, pedig nem is akartam

Fel,vidék! | 2009. július 9. | 14:59:20

vanzinlu | 2009. július 9. | 13:38:40
Miből vannak a termőföldek, a rózsadombi villák stb.?

Kedves vanzinlu!

Úgye nem azt akarod mondani, hogy szerintem a rózsadombi villákban csak a jobboldali politikusok laknak, szegény baloldailak meg Csepelen, Józsefvárosban, meg Kőbányán nyomorognak egy másfélszobás panelban? :)

Fel,vidék! | 2009. július 9. | 14:44:27

vanzinlu | 2009. július 9. | 14:28:21

Hát most mit mondhaték...tanácstalan vagyok...

Ezt írtam:
"Nem. Egyáltalán nem becsületes minden jobboldali politikus. Köztük is vannak csirkefogók.

A mi érdekünk az, hogy mindkét oldalon lesújtson rájuk a törvény szigora. Érted? Itt nincs kettős mérce!"

Erre Ön
"A korrupció mindkét oldalon az, még ha Önök úgy gondolják is, hogy a jobboldalon nem, csak a baloldalon az."

Gondolom, hogy Önnek is a magyar az anyanyelve akárcsak nekem. Mit nem lehet ezen érteni?

De, rendben. Vegyük át még egyszer:

ÉN
"Nem. Egyáltalán nem becsületes minden jobboldali politikus. Köztük is vannak csirkefogók."

ÖN
"A korrupció mindkét oldalon az, még ha Önök úgy gondolják is, hogy a jobboldalon nem, csak a baloldalon az."

Na, hogy erre "Önök úgy gondolják is, hogy a jobboldalon nem, csak a baloldalon az." milyen logikai következtetéssel sikerült eljutnia az általam leírtakból, azt egész egyszerűen nem értem, ne haragudjon.

Ön érti miket ír itt?

tip65 | 2009. július 9. | 14:32:13

"irriga | 2009. július 9. | 10:14:48"

Tudod irriga, miért szerepel a te felsorolásodban annyi útépítés, hídépítés, és egyáltalán építések?
Megmondom, mert ezeken a „sikereken” lehet a legtöbbet lopni. Valahonnan le kell azt a több száz milliárdocskát nyúlni.

vanzinlu | 2009. július 9. | 14:28:21

Fel,vidék! Ön nem olvasta végig a beírásomat. A végére azt írtam, hogy: "Egyenlő mércével kellene mérni". A korrupció mindkét oldalon az, még ha Önök úgy gondolják is, hogy a jobboldalon nem, csak a baloldalon az.

zeni | 2009. július 9. | 13:57:05

Végül is csak az "üvegzseb" program lett meghírdetve, enyves kezekről hang se esett............

Fel,vidék! | 2009. július 9. | 13:55:42

vanzinlu | 2009. július 9. | 13:38:40
Miből vannak a termőföldek, a rózsadombi villák stb.?

Kedves vanzinlu!

Úgye nem azt akarod mondani, hogy szerintem a rózsadombi villákban csak a jobboldali politikusok laknak, szegény baloldailak meg Csepelen, Józsefvárosban, meg Kőbányán nyomorognak egy másfélszobás panelban? :)

Fel,vidék! | 2009. július 9. | 13:46:29

vanzinlu | 2009. július 9. | 13:38:40

Nem. Egyáltalán nem becsületes minden jobboldali politikus. Köztük is vannak csirkefogók.

A mi érdekünk az, hogy mindkét oldalon lesújtson rájuk a törvény szigora. Érted? Itt nincs kettős mérce!

Ne védd a védhetetlent. Nem érdemlik meg! A frontvonal nem a jobb és bal között kell húzódjon, hanem a tisztességes és a tisztességtelen között.

Annyi különbség azért van a jobb és bal között, hogy az utóbbi 3x kormányozta a szakadés szélére az országot, az első pedig egyszer sem. Ez elég lényeges különbség szerintem

"...Tegnap Bajnai Gordon emlegette a szakadékot - a mondat tőle való. Két évtized alatt Magyarország háromszor jutott a szakadék szélére, bármennyire sajnálom is, de mindháromszor - nevezzük így - baloldali kormányzás alatt. Igaz, legalább egyszer (Bokros idején mindenképp) idegen örökség gyanánt..."
http://www.nol.hu/velemeny/20090630-a_nemzet_erdekeben

pmfc | 2009. július 9. | 13:46:04

irriga | 2009. július 9. | 12:27:51

NA ne má... a vasút mellett, szerinted az a telek ér 8,52milliárdot??? (mer akkor megvehetnéd az én 3szobás panelomat is. Eladom neked 50millióért... :) :) :)
De tegyük fel hogy igazad van. Akkor sem értem, miért kell ezeket a marhákat védeni. hiszen akkor is elloptak, kiszortak, kidobtak több mint 800 milliót...
Lehet hogy neked a tűz közelében ez nem nagy összeg, de nekünk egyszerű embereknek, akikből éltek, ez akkora összeg, amit soha nem fogunk látni...
Úgyhogy csak jöjjön az a felelősségre vonás...

vanzinlu | 2009. július 9. | 13:38:40
Valóban egyenlő mércével kéne mérni. Igazad van. És amikor 8 éve ti kormányoztok, észre kéne végre venni, a baloldali lopásokat. Mert azért azt te se gondolod, hogy azért mert TI mindent elloptok ebben az országban, ezért az ügyészség a felelős!!!

vanzinlu | 2009. július 9. | 13:38:40

Kedves nimród! Ha olyan tisztességes, becsületes MINDEN jobboldali politikus, akkor miből gazdagodtak meg úgy, hogy a politizáláson kívül még egyik sem dolgozott? Miből vannak a termőföldek, a rózsadombi villák stb.?
Tisztességes, becsületes, nehéz, verejtékes munkával keresték meg a rávalót? Egyenlő mércével kellene mérni.

Fel,vidék! | 2009. július 9. | 13:27:12

vanzinlu | 2009. július 9. | 13:09:40

Nem gondolja, hogy azért nem ül még egy sem, mert a Fidesz maffia-módszerekkel dolgozik? Olyan nagy az összefonódás (ügyészség-Fidesz), hogy senkire nem lehet rábizonyítani semmit, mert ha a rendőrség esetleg tudna is bizonyítana, az ügyészség nem engedi továbbmenni az ügyet.

Ez kemény állítás! Kérem alátámasztani.
Ha Polt Péterrel hozakodna elő ne fáradjon. 2006.10.09-től Kovács Tamás a főügyész, akit nyilvánvalóan nem OV nevezett ki, hiszen 2002 tavasza óta se nem miniszterelnök, se többségük nincs a parlamentben.

nimród | 2009. július 9. | 13:23:10

"vanzinlu | 2009. július 9. | 13:09:40

sonnenschein! Nem gondolja, hogy azért nem ül még egy sem, mert a Fidesz maffia-módszerekkel dolgozik? Olyan nagy az összefonódás (ügyészség-Fidesz), hogy senkire nem lehet rábizonyítani semmit, mert ha a rendőrség esetleg tudna is bizonyítana, az ügyészség nem engedi továbbmenni az ügyet."

És ezt komolyan tetszik gondolni? Mert ha igen, akkor nagyon gyenge ítélőképességről tesz tanúbizonyságot. Már miért dolgozna az egész ügyészség az ellenzéki Fidesz szája íze szerint. Élén a volt katonai főügyésszel. (Vagy volt helyettes főügyésszel?) Akinek, mivel idős ember, nyilvánvalóan pártállami múltja van, ergo: ha húzna valahová, nyilván inkább az MSZP-hez húzna. Aki azonban múltja ellenére tisztességes, független ember, és ezt éppen most bizonyítja be. Elképesztő, hogy még MSZP szóvivők sem tudnak okosabbat kitalálni ennél a Fidesz irányította ügyészségnél. (És bíróságnál.)

ejmiakő | 2009. július 9. | 13:15:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nimród | 2009. július 9. | 13:10:42

"irriga | 2009. július 9. | 10:14:48

sonnenschein | 2009. július 9. | 10:07:05

Hát ilyet tényleg lehetne csinálni.

1. Szekszárdi Duna híd átadása ...
2. M5 átadása
3. M3 átadása
4. Dunaújvárosi Duna híd átadása
5. Művészetek Palotája átadása
6. M6 átadása
7. M7 átadása
8. Megyeri Duna híd átadása.
9. M0 keleti szektor átadása
10 M35 átadása
11. M33 átadása"

Na ja! Nagy költségek, nagy lehetőségek.

vanzinlu | 2009. július 9. | 13:09:40

sonnenschein! Nem gondolja, hogy azért nem ül még egy sem, mert a Fidesz maffia-módszerekkel dolgozik? Olyan nagy az összefonódás (ügyészség-Fidesz), hogy senkire nem lehet rábizonyítani semmit, mert ha a rendőrség esetleg tudna is bizonyítana, az ügyészség nem engedi továbbmenni az ügyet.

nimród | 2009. július 9. | 13:07:20

A reggel a Kossuth Rádióban az Állami Számvevőszék elnökével beszélgettek az ügyről. Az általa elmondottak lényege az volt, hogy egyfelől több tíz millió forinttal nem tudnak elszámolni, másfelől milliárdokat költöttek el, lényegében értelmetlenül. Előbbi lehet lopás (sikkasztás), utóbbi pedig hűtlen kezelés -teszem hozzá, már én.

Némileg hasonlít a dolog a rézkábel lopáshoz, ahol tízezer forint értékű kábel eltulajdonításával esetleg milliós kárt okoznak. Csak ott a károkozás következmény, az ilyen és hasonló esetekben pedig előfeltétel.

Fel,vidék! | 2009. július 9. | 13:03:40

irriga

Akkor most már le kell mondjak arról, hogy valaha is tájékoztatni fogsz a 3 mFt-is mobil wc ügyéről? :(

Ne haragudj Erre sem reagáltál még!
Ha kiderülne, hogy hűtlen kezelés volt, hajlandó lennél elítélni az esetet?


drfaj | 2009. július 9. | 12:34:52

Ez jó! Azu állam saját magától megveszi a területet és közben éltünik a pénz! Ugyanis tőke elvonással a tulajdonos (a Magyar Állam) kivonja a nevezetes földterületet a saját tulajdonú cégéből..... De ez mindenkinek olcsóbb lett volna... Remélem a FIDESZ talál felelőst és be is csukatja!

irriga | 2009. július 9. | 12:31:19

Fel,vidék! | 2009. július 9. | 11:33:45

"Felelőségre vonást minden korrupt politikus esetében pártool függetlenül"

Ez a lényege a demokráciának!

pentagram | 2009. július 9. | 12:30:26

revesznandi | 2009. július 9. | 11:22:45

T.revesznandi!

Nem lenne szabad ilyen pesszimistának lenni, senkinek sem.
Az ehhez hasonló dolgok ezért történhetnek meg. Mindegy, hogy melyik párt politikusa cselekszik így. nekünk - a választóknak - azt kell elérni, hogy hasonlók ne fordulhasson elő, mert számolni kell a jogkövetkezményekkel.
A "szerzett" vagyont vissza lehet ,és kell is az államnak szerezni, erre megvannak a megfelelő eszközök és apparátusok.
Az Ön alázatos véleménye kicsit a középkort engedi tükrözni, de ezen már túl vagyunk. Több önbizalom, önbecsülés eredményeket hoz, és természetesen a megfelelő voksolás.
Ha ma engedjük, hogy a fejünkre sz...., holnap lehet, hogy a szánkba szeretnének. Ezeket nekünk kell elhárítani, megakadályozni a saját és, a jövő generációja érdekében.



irriga | 2009. július 9. | 12:27:51

pmfc | 2009. július 9. | 10:45:53

Olvastad a cikket?
"A Nyugati pályaudvar mögötti MÁV-területet 8,52 milliárd forintért vették meg."

Ez megvan.
Erre lehet majd a kormányzati negyedet építeni a jövőben.

Fel,vidék! | 2009. július 9. | 11:33:45

Kedves Révész Andi!

Ne haragudj, nem értek veled egyet. Nem kell beletörödni!
Ha a beletörődnénk, hogy nincs felelőssségrevonás, az számomra egyenlő a Balkán felé vezető úttal.

Én inkább egy másik utat választanék, azt ami az irigyelt Lajtán túli orszgok felé vezet, még akkor is ha ez az út hosszú és fáradtságos.

Felelőségre vonást minden korrupt politikus esetében pártool függetlenül

revesznandi | 2009. július 9. | 11:22:45

Hát ez van. 7 milliárd átkerült a MÁV-hoz, a többi tervezésre, és egyéb költségekre. Most hiába hisztizünk itt, a pénz elment, és hiába citál bíróság elé a Fidesz bárkit is: az a pénz már elő nem jön.

Voltak, vannak, és lesznek ilyen ügyek, bárkit választunk is. Ebbe bele kell törődni. Hiába: sok lúd disznót választ.

Fel,vidék! | 2009. július 9. | 11:09:13

irriga, még mindig várom a részletes információidat a mobil wc-kkel kapcsolatban. Remélem nem okozol megint csalódást...mármint hogy nem támasztod alá az állításaidat...

Könnyű szívvel ígérem neked, ha tényleg igaz amit "feldobtál", akkor el fogom ítélni a fideszt is.

Egyébként, ha eljön a sokak által áhított, és kevesek által rettegett fidesz éra, akkor is fenn kell tartani a kritikus szellemet, ha közpénzekről van szó. Ebben sem lehet kettős mérce.

A fidesz is el fogom küldeni a p.csába (Horn Gábor után), ha csődbe viszi az országot. Ilyen kérdésekben nem lehet pardon.

pmfc | 2009. július 9. | 10:45:53

Csodálatos egyes MSZP-tagok hűsége a párthoz. Tényleg mindhalálig... :)

9milliárdot elloptak, kiszórtak, eltüzeltek, stb.stb. lehet még sorolni a jelzőket felesleges.
A lényeg, hogy volt, most meg nincs. és senki se vegye be, hogy az a telek a vasút mellett 9 milliárdot ér, uh. nem szórták el a pénzt, csak befektették... mert ez nevetséges.

uh. jöjjön csak az a felelősségre vonás!!! És reszkessetek párttagocskák. VAN MIÉRT, ahogy látjuk!!

Hogy aztán a következő Magyarországon már ne lehessen 9milliárdot elszórni csak úgy...

Fel,vidék! | 2009. július 9. | 10:16:18

irriga

rákerstem a google-ban az alábbi kulcsszavakra: mobil wc 3 mft felvonulási tér fidesz.

Nem találtam semmit. Tudnád kicsit pontosítani az információidat? Esetleg egy link is megfelel egy komolyabb oldalról (index, origo, nol stb...)


A kormányzati netgyeddel kapcsolatban én nem mondok egyelőre semmit, mivel még folyik a nyomozás, de megjegyeztem.
Ha kiderülne, hogy hűtlen kezelés volt, hajlandó lennél elítélni az esetet?

irriga | 2009. július 9. | 10:14:48

sonnenschein | 2009. július 9. | 10:07:05

Hát ilyet tényleg lehetne csinálni.

1. Szekszárdi Duna híd átadása ...
2. M5 átadása
3. M3 átadása
4. Dunaújvárosi Duna híd átadása
5. Művészetek Palotája átadása
6. M6 átadása
7. M7 átadása
8. Megyeri Duna híd átadása.
9. M0 keleti szektor átadása
10 M35 átadása
11. M33 átadása
.
.


irriga | 2009. július 9. | 10:09:51

Fel,vidék! | 2009. július 9. | 09:56:34

A mobil WC kihelyezése a Felvonulási téren volt, ezért pl. 20 egységnél már nem kis pénz.

A telek (direkt) állami tulajdonba került, az még felhasználható építésre, vagy eladható a hazai tőkésosztály valamely prominens képviselőjének.
Esetleg magasabb áron is, mint a vétel történt ....

Fel,vidék! | 2009. július 9. | 09:56:34

Szia irriga!

Nem tudom, hogy hol és mennyi ideig volt a fidesz-érában 3 mFt egy mobil WC, de ha tényleg így lett volna, akkor nem esne nehezemre elítélni ezt a dolgot. SZóval hol is volt ez és mikor?

Mivel még mindig útálom a kettősmércét ezért, ha bebizinyosodik, hogy tényleg hűtlen kezelésről van szó. Akkor el fogom ítélni magam részéről ezt a mutyizást is. És te?

Egyébként a milliárdos és a milliós mutyik között 3 nagyságrendbeli különbség van. Elviekben azonos megítélés alá esnek, de az okozott kár értéke már teljesen eltér. Gondolom neked sem mindegy, hogy ha éjjel kirabolnak az utcán, akkor 1.000 Ft-ot vagy 1.000.000 Ft-ot vesznek el tőled.

Cuba Libre c.C. | 2009. július 9. | 09:38:51

A piramisépítéseknek legalább volt értelme, mert szabályozta a munka és a megtermelt javak elosztását egy túltermelést produkáló társadalomban. Erre az úgynevezett demokráciák már nem képesek, mert az egyközpontúság hiánya és a visszaforgatható rész szétszabdalása miatt a sok kis központban reked meg a javak jó része és ezek a részek nem kerülhetnek be az elosztó rendszerbe, mert a kis részekből többre van szükségük önmaguk multiplikálására, mint egy egyközpontú rendszernek.Ha az erkölcsök és a szabadságjogok helyzetét nézzük, rosszabbul állunk, mint a régi egyiptomiak.Az alkotmányosnak nevezett rendszer lényege abban áll, hogy előre elítéli és kanalizálja a jogos lázadást és ezzel elejét veszi a valódi változásoknak. A demokráciák életképtelensége önmaguk lényegében rejlik.Röviden: ha minden egy kézben van, nem lehet minden kontroll nélkül lopni.

pentagram | 2009. július 9. | 09:19:03

Minden napra egy új lebukás, szegény igazságszolgáltatásnak lesz bőven feladata a jövőben.

Anjou | 2009. július 9. | 07:57:25

Egyet értek veled, de én szerényebb, barakk épületeket tudok elképzelni, nemes egyszerűséggel berendezve, puritán környezetben, sok manuális munka lehetőséggel. Ezt is önerőből kivitelezve.

irriga | 2009. július 9. | 09:11:53

Persze a MÁV-nak a 9 milliárd nem pénz.
Ott egy nagyságrenddel nagyobb összeghez vannak szokva.

irriga | 2009. július 9. | 08:38:05

filmekaneten | 2009. július 9. | 07:24:38

A kilencmilliárd még mindig reálisabb összeg a telekért, mint a fidesz érában egy mobil WC 3 milláért.

irriga | 2009. július 9. | 08:36:36

Anjou | 2009. július 9. | 07:57:25

Valami csúsztatás van a dologban.

Ugyanis a telek megvan, úgy tűnik az állam gyarapodott.

A kormányzati negyed pedig az adott helyen jó gondolat.

Anjou | 2009. július 9. | 07:57:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

filmekaneten | 2009. július 9. | 07:24:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS
A kormányzati negyed lát...
A kormányzati negyed látványterve - Így nézett volna ki, de legfeljebb a nyomozást fogják befejezni

A kormányzati negyed építéséről 2006 decemberében döntött a Gyurcsány-kabinet. Bár a helyszín kiválasztását célzó pályázaton nagy volt a tülekedés, a kormány végül anélkül döntött a Nyugati pályaudvar mögötti terület mellett, hogy bárki is belenézett volna a MÁV ingatlan-nyilvántartásába. Ez a mulasztás megpecsételte a projekt sorsát. A 2009 májusára kitűzött átadási határidőt ugyanis tiszta tulajdonviszonyokkal is nehéz lett volna tartani, ám a széljegyek hálójában gyakorlatilag lehetetlenné vált. A beruházás finanszírozási módjáról szóló döntés még csak néhány napot csúszott, a nemzetközi építészeti pályázatot viszont már egy hónappal később írták ki a tervezettnél.

Az építészeti tervek körüli szakmai disputát, majd a beruházó tender körüli találgatásokat szinte elnyomta a terület rendezésében érintett önkormányzatok alkudozása. Az ajánlattevők tábora rohamosan fogyatkozott. Végső ajánlatot végül csak a KÉSZ vezette konzorcium tett. A kormány februárban leállította a projektet.

- Őrizzenek meg minden számlát és szerződést, mert mindegyiket alaposan megvizsgáljuk - figyelmeztette a kormánypártot a projektet mindvégig ellenző Fidesz. A kormány ígéretet tett az elszámolásra. A feladattal a Pénzügyminisztériumot bízta meg, ám a tárca az időközben a KVI örökébe lépő MNV Zrt. hatáskörébe utalta a munkát. A júniusi határidőre csak a tervezet készült el. De már ebből is kiderült, hogy az állami légvárépítés 9,152 milliárd forintba került.

HIRDETÉS

A Nyugati pályaudvar mögötti MÁV-területet 8,52 milliárd forintért vették meg. További 533 millió forintot pályázatok lebonyolítására, a szakértői és ügyvédi díjakra, valamint a dologi kiadásokra költöttek, míg személyi költségekre, munkabérre százmillió forintot fizettek ki. A projekt lezárása 301 millió forintot emésztett fel.

Az MNV Zrt. már a beszámoló tervezetében jelezte, hogy több szerződés összegét, illetve a teljesítés mértékét is vitathatónak találja. A PM azonban semmi kivetnivalót nem talált, sőt jó befektetésnek ítélte a projektet. Az alig néhány hónap múlva napvilágot látott ÁSZ-jelentés viszont az előző évi - 2007-es - költségvetés teljesüléséről szóló jelentésében már 63,8 millió forint eltérést talált a PM és az ÁSZ adatsorai között.

 

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    50 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS