Komoly hasznot hozna, mégis félbe maradt a siklóprojekt
A beruházás részeként buszparkolót alakítottak volna ki az Erzsébet híd budai hídfőjénél, ahol egyszerre 13 buszt tudtak volna elhelyezni. A turisztikai szakemberek a parkoló és a sikló kapacitását is kevesellték, különösen úgy, hogy a sikló megépülése után kitiltották volna a turistabuszokat a Gellérthegyről.
A környezetvédők ennek ugyan örültek volna, de úgy vélték, hogy a beruházás miatt veszélybe kerülnek a fák, a barlangok és a hőforrások, megváltozik a világörökségi tájkép. A Levegő Munkacsoport már 2007-ben megfellebbezte a kiadott környezetvédelmi engedélyt. Az új eljárás végén kiadott engedély azonban jogerőssé vált.
Az engedélyezési procedúra még javában tartott, amikor a fővárosi önkormányzat 2009-ben szerződést kötött az I. kerületi önkormányzattal és a Rác Sikló Kft-vel a sikló, valamint egy garázs építésére. Ebben a beruházó vállalta, hogy a szükséges engedélyek megszerzésétől számított 13 hónapon belül megépíti a létesítményeket és helyreállítja a környezetüket.
Az összes engedélyt végül 2013 októberére tudta beszerezni a vállalkozás, amelynek anyacége időközben súlyos elszámolási vitába keveredett a Rác Fürdő miatt a BKK-t tulajdonló fővárossal. A BKK ennek ellenére bevásárolta magát a cégbe, így felelőssé vált a korábbi szerződésben foglaltak teljesítéséért. A Népszabadságnak a megvalósítás menetét firtató kérdéseire a BKK ennek ellenére csak annyit válaszolt: „egyelőre nincs fejlemény az ügyben".
A félbehagyott siklóberuházással még mindig jobban jártak a fővárosiak, mint a Rác Fürdővel. Erről ugyanis tavaly ősszel azt mondta Tarlós István főpolgármester, hogy a „felszámolás irányába mozdul el", a megnyitó időpontjáról pedig találgatásokba sem bocsátkozott. A felszámolás ugyan azóta se indult el, de a 2011-re milliárdokért megszépült fürdő anélkül pusztul tovább, hogy kinyitott volna.