Kolosi: Az RTL nem enged a reklámadó mögötti szándéknak
Kolosi Péter a sajtószabadság elleni támadásnak nevezte a Népszavának a reklámadó villámgyors elfogadását. Annak célja ugyanis az ország legnagyobb független médiumának gazdasági ellehetetlenítése, amely így nem volna képes független híradót készíteni.
A programigazgató ugyanakkor kijelentette: minden fórumon, külföldön és Magyarországon is védik érdekeiket, a körülményekből ugyanis egyértelmű, hogy kizárólag ellenük találták ki ezt a piacellenes adót. A társaság a reklámpiac 15 százalékát tudhatja magáénak, mégis az összes sarc 66 százaléka esik rájuk. Ezek a számok mutatják, hogy a dolognak semmi köze nincs az arányos közteherviseléshez, sem bármihez, amivel a kormányzat érvel.
Kolosi úgy látja, a cél az lehet, hogy az RTL kénytelen legyen leállítani a legnézettebb műsorokat, például a Barátok köztöt, az X-Faktort. Ám nem fogják megtenni, hiszen akkor elvesztenék a nézőket, és akkor beleesnének a reklámadó állította csapdába.
Vitatkozott a programigazgató azzal a vélekedéssel, hogy a kereskedelmi híradókban csak kétfejű bárányok szerepelnének. Véleménye szerint mindig is foglalkoztak politikával, de az emberek ma már nem néznek meg tisztán hírműsorokat, ezért kell a bulvárjellegű érdekességeket is betenni.
Az pedig, hogy most a főhíradó elkezdett a kormánypárt ügyeivel foglalkozni, két okkal is magyarázható. Az egyik, hogy a kormány még csak nemrég alakult meg, az embereket foglalkoztatják az időnként komoly társadalmi vitákat kiváltó intézkedések. Másfelől, mint mondta, egyébként is régóta tervezik már a politikai témák "visszatérítését" az RTL II-ről a főcsatornára is.
A NAV-vizsgálatnak állnak elébe, az ő életükbe semmi újat nem hoz – mondta Kolosi. Eddig is annyiszor látogatták őket, hogy külön irodát tartanak fent a revizorok használatára.