Dupla áron kellett megvenni, hogy minden papír rendben legyen
Az elmúlt tanévben elromlott egy apró vizes szerelvény az iskolában. A karbantartó elment, hogy árajánlatot kérjen: az első üzletben azt közölték vele, ilyen kis összegre nem adnak, az alkatrész ugyanis csak 1000 forintba került – kezdte el a történetet N. Géza József, az egyik szegedi iskola alkalmazottja. – Ezután a karbantartó más üzletekben is próbálkozott. Amikor meghallották, hogy a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról (KLIK) van szó, mondták, annak az intézménynek nem írnak árajánlatot.
A karbantartó újabb üzletbe ment el. Kiderült, hajlandók 1000 helyett 2000 forintról árajánlatot tenni, ha azt az iskola készíti el. Ők majd aláírják és lepecsételik a papírt. Az ember visszament az iskolába. A gazdasági ügyintéző az üzlet által kért formában elkészítette az árajánlatot. Ezzel ugyanaz a karbantartó elautózott a kereskedésbe: ahogy ígérték, aláírták és lepecsételték neki a papírt.
Elkészült tehát az árajánlat, de ez még nem volt elegendő: a gazdasági ügyintéző 3 példányban igénybejelentőt készített a KLIK-nek. Majd elment vele a Csongrád megyei tankerülethez, és leadta. Hosszú várakozás után a szakreferens hivatalnok minősítésével és a vezető saját kezű aláírásával megérkezett az engedély.
A karbantartó az engedély birtokában a saját pénzén megvette az eszközt, és készpénzes számlát kért a KLIK nevére. Az iskola gazdasági ügyintézője 2 példányban utalványrendeletet írt a készpénzes kifizetéshez, és csatolta hozzá a számlát. A dokumentumokat elvitte a KLIK-be, ahol iktatták. Egy hét múlva megérkezett az engedély a készpénz felvételére, de az összegért megint a KLIK-be kellett menni.
A történet hepienddel végződött: a karbantartó megkapta a pénzét, az iskola pedig kijavította a hibát. Igaz, dupla áron, és az emberi erőforrások maximális kihasználásával.