Kisvasút is lesz a felcsúti álomországban
Egykoron járt még vasút Felcsúton (a Bicske-Székesfehérvár vonal egyik állomása volt), a MÁV 1979-ben zárta be a vonalat. „A vasútvonal eladását a MÁV nyilvános pályázaton meghirdette, és nem akartuk, hogy olyasvalaki vegye meg, akinél örökre elvész az esélye annak, hogy újrainduljon a vasúti közlekedés. A vonalra nem is volt más jelentkező, csak az épületekre pályázott további két vásárló” – nyilatkozta a Magyar Narancsnak Mészáros Lőrinc, a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia elnöke, aki nem mellesleg Felcsút polgármestere is egyben.
A Vastagbőr blog összegző cikke felidézi, hogy a vértesacsai épület állagmegóvását 2010-ben kezdték meg, majd tavaly felújították és fogadóvá alakították az egykori felcsúti állomásépületet is. Mészáros Lőrinc a Magyar Narancsnak megerősítette: a közeljövőben nosztalgiavasút indítását is tervezik. A MaNcs cikke ezzel a mondattal zárul: „Nem tudjuk, hogy a jövőben mi kerekedik az akadémia vasútindítási elképzeléseiből, de abban szinte biztosak lehetünk, hogy Felcsút-Alcsút állomás többet nem szerepel semmiféle menetrendben”.
„Nos, így együtt valóban nem, külön-külön viszont igen” – olvasható vastagbőr.blog.hu blog cikkének kommentárjában. A blog rámutat: ha a miniszterelnök alapítványa által fenntartott „szíve-csücske fociakadémia akar valamit, akkor az úgy is lesz”. A Nemzeti Közlekedési Hatóság ugyanis a napokban jelentette meg a hirdetményt, benne a vasúti létesítményről és a nosztalgiavasútról. „Az sajnos nem szerepel benne, hogy milyen pénzből épül meg, ki fogja fenntartani, valamint a szerelvényeket, berendezéseket és személyzetet biztosítani, de az biztos, hogy tovább épül-szépül a felcsúti álomország, ahol minden szép és jó.” – írja a vastagbőr.blog.hu oldal.