Kiakadtak az egri kerékpárútra

Nem kaptak megfelelő tájékoztatást az egri kerékpárút nyomvonaláról, nem véleményezhették azt, s nem is értik, miért éppen ott kell vezetni ezt az utat, ahol a legtöbb üzlet van, miközben a szemben lévő oldalon szellősebben állnak a lakóházak – panaszkodnak egri vállalkozók. A kivitelező szerint minden rendben van.

Van olyan vállalkozás, amelynek parkolóját is maga alá gyűrte a kerékpárút, másoknak épp a legforgalmasabb hónapját tette tönkre üzletileg az építkezés – dől a panasz azokból, akik szerkesztőségünkhöz fordultak a város főútja mellett épülő sáv miatt.

– Ennek a városnak csak akkor kedvesek a vállalkozók, ha az adót kell beszedni tőlük. Amikor a mi érdekeinket is nézni kellene, mindjárt kellemetlenkedő alakokká válunk, akiknek semmi sem jó – sérelmezi az egyik autókereskedés vezetője. Ők jó pár éve tízmillió forintos saját költségen alakítottak ki közterületen egy parkolót, hogy az ügyfeleket méltó módon tudják fogadni. A kerékpárút építése miatt azonban nem újították meg a bérleti szerződésüket, s most fogalmuk sincs, hol fogadják a hozzájuk betérőket. Nem lehetett akadálymentesen bejutni az egyik orvosi rendelőbe sem – állítólag ezt időközben megoldották a kivitelezők. A vállalkozók azt is kifogásolták: bármilyen felvetéssel fordultak az egri városházához, mindig a projektmenedzserhez, a fideszes politikusból vállalkozóvá lett Halász Károlyhoz irányították őket, aki viszont nem volt hajlandó meghallgatni érveiket.

– A tervek készítése során több alkalommal biztosítottunk lehetőséget az érintett lakosság számára, hogy megismerjék a terveket, szándékokat. Az engedélyezési terv készítése során, valamint a kiviteli tervek készítése során is találkozóra hívtuk a lakosságot: két alkalommal lakossági fórum jelleggel, egy alkalommal pedig előre, széles körben meghirdetett helyszíni bejáráson vehetett részt minden érdeklődő – reagált Zentai László, az egri polgármesteri hivatal sajtószóvivője. Szavai szerint a Mátyás király út nyugati oldalán sincs kevesebb üzlet, van egy igen forgalmas benzinkút, s a lajosvárosi központon – élelmiszerbolt, alkalmai piac, egyéb üzletek – szintén keresztül kellett volna vinni a bringautat. Ezenfelül a páros oldalon vannak a középiskolák, kollégiumok, így a kerékpárutat igen jelentős gyalogos átmenő forgalom terhelte volna. E nyomvonal kialakítása bonyolultabb és talán drágább is lett volna, valamint folyamatos és jelentős gyalogos-kerékpáros konfliktust eredményezne – tette hozzá. Szerinte a kerékpárút megépítésével együtt járó járdafelújítás az üzletek számára semmiképpen sem hátrányos, sőt.

Halász Károly projektmenedzser is reagált kérdéseinkre. Megítélése  szerint „soha nem látott mértékű lakossági egyeztetés" történt a kerékpárút nyomvonalával kapcsolatban. A lehajtókat az ingatlanokhoz mindenhol biztosították, ahol eddig is voltak. – De kérdezem én, ott, ahol eddig szabóság volt 25 éven át egy garázsban, és pont most azt szeretné, hogy közel egymillió forintos műszaki megoldással biztosítsuk neki a gépjárműbehajtást a jelenleg is szabóságába, akkor ez korrekt? Az lehet, hogy az eddig szabálytalanul a járdán parkolóknak, illetve az útpadkán parkolóknak majd máshol kell megállniuk. Szerintem nem történt érdeksérelem, csak visszaállnak a törvényes állapotok, ami egyesek számára érdeksérelmet jelent – mondta a projektmenedzser. 

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.