Kész a metrókocsi-jelentés, de nem nyilvános

Hatot vizsgáltak meg szakemberek a 111 elaggott metrókocsi közül, de a BKV nem árulja el, mire jutottak. Pedig Tarlós István tavasszal a 43 legöregebbet márt kivonatta a forgalomból a veszélyességük miatt..

Elkészült az öreg, kiszolgált szovjet metrókocsik műszaki audit programja. A munkát közbeszerzési eljáráson elnyerő Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Elektronikus Jármű és Járműirányítási Tudásközpont – Széchenyi István Egyetem, Közúti és Vasúti Járművek Tanszék Konzorcium szeptember végére, határidőre átadta jelentését a BKV Zrt-nek. Az eredményt firtató kérdésünkre a BKV október elején azt a választ adta, hogy a jelentést még a kiírásnak való megfelelés szempontjából vizsgálják. Bővebb tájékoztatást csak annak befejeztével adnak.

Azóta eltelt két hét. Újabb kérdésünkre a BKV közölte, hogy a cég szakértőinek fontosabb dolguk is akad a válaszolásnál. Így egyelőre nem tudható milyen műszaki vizsgálati programot dolgozott ki a konzorcium nettó 59 millió forintért és azt sem, hogy milyen állapotban vannak a metrókocsik. Az első hat. A szerződés értelmében ugyanis összesen hat szerelvényt vizsgált meg a konzorcium. A fennmaradó 105 kocsi felmérését darabonként nettó 3,9 millió forintért vállalják. De úgy tűnik, ez már senkinek se sürgős.

Holott Tarlós István főpolgármester a műszaki állapotfelmérés soron kívüli megrendeléséről vitatkozó képviselőket márciusban még azzal riogatta, hogy senki ne dőljön neki a metróajtóknak, mert azok időnként menetközben is kinyílnak. Kocsis István (azóta menesztett) BKV-vezérigazgató azzal indokolta a járműpark csaknem harmadának – 111 kocsinak – rendkívüli felülvizsgálatát, hogy a gyártó szerint a szerelvények fő tartógerendázata 30 év, illetve hárommillió kilométer futásteljesítmény után olyannyira elgyengülhet, hogy bármikor eltörhet. Ez pedig a kocsik kisiklásához vezethet, ami egy zárt alagútban rendkívül súlyos következményekkel járhat. Az elmúlt években végzett karbantartások nem terjedtek ki a fődarabokra.

Az audittal a további üzemeltetés kockázatait is fel kívánták tárni. A 370 kocsiból álló járműparkból 154 már elmúlt 30 éves. A 43 legöregebbet már kivonták a forgalomból. Ha a többi elaggott szerelvényt is le kell állítani, talán a metrókat is le kell zárni a peronon összezsúfolódó tömeg miatt – jelentette ki akkor a főpolgármester.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.