Ki vezet itt félre kit?
Tarlós István, Budapest főpolgármestere tegnap a Napi Gazdaságnak a következőket nyilatkozta: "Nem alakul jól a 4-es metró beruházásának ügye sem. Mivel a közlekedési hatóság még mindig nem engedélyezte az Alstom kocsik forgalomba állítását, tovább csúszik az új vonal beindítása. A késés miatt a Siemens, amely az automatikát és a biztonságtechnikát szállítja a metróhoz, kártérítésre és kötbérre perli a fővárost. A 25 milliárd forint értékű pert már elindították a választott bíróságon, de a főváros tárgyalásokat kezdett a német céggel a megegyezésről."
Ma a Népszabadság egy rövid keretes írásban a következőt írta:
Ezúttal a Siemens perli a fővárost
A Fővárosi Önkormányzat ismét elbizonytalanodott Alstom-ügyben.Tarlós István főpolgármester a 2006-os szállítói szerződés újrakötését a jelenlegi ciklus legnagyobb sikerének nevezte júliusban. Tegnap már azon kesergett, hogy nem jól alakulnak a 4-es metró ügyei, mivel a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) még mindig nem adta meg a típusengedélyt a kocsikra. S hiába erőltették be az új szerződésbe egy másik tender kiírásának lehetőségét, ha a kontraktusban rögzített határnapok túlságosan távoliak az uniós határidő előtti lebonyolításhoz. A szerződés értelmében jövő májusra kell leszállítania a 4-es metró szerelvényeit az Alstomnak. Csakhogy közben az automatikát és a biztonságtechnikát szállító Siemens 25 milliárd forint kötbérre, illetve kártérítésre perli a fővárost a késlekedés miatt.
Mire a fővárosi önkormányzat kommunikációs főosztálya rövid sajtóközleményt adott ki:
"Súlyosan félrevezető Szalai Anna (Népszabadság) tudósítása, „ezúttal a Siemens perli a fővárost” címmel. Most már felmerül a szándékos félrevezetés gyanúja. A cikk írója egyértelműen azt sugallja, mintha az új városvezetés késlekedése okozná a problémát. Ezzel szemben az igazság az, hogy az Alstom már 2010 nyarán közel két éves késedelemben volt a szerelvények szállításával, és az öt és fél évvel ezelőtt kötött szerződés miatt ennek nem volt szankciója. Az ugyancsak két ciklussal korábban megkötött Siemens szerződésben viszont az akkori városvezetés – megmagyarázhatatlan módon – azt vállalta, hogy a szerelvények késedelmes szállításáért a kötbér – és kárigényt a város vállalja magára. A Siemens pedig csak a szerelvények birtokában tud dolgozni."
Ki vezet itt félre kit? Rövid cikkünkben nem állítottuk, hogy a főváros jelenlegi vezetésének késlekedése miatt perel a Siemens. Azt viszont furcsa, hogy miért a Siemens miatt magyarázkodik a főváros, ahelyett, hogy arról adnának ki közleményt, hogy miért a kerületi polgármesterekkel tárgyal Fellegi Tamás miniszter Budapest fejlesztési terveiről és miért nem a főpolgármesterrel? Tényleg az a legnagyobb kommunikációs feladata Tarlós István kabinetjének, hogy minden Népszabadságban megjelent cikkre közleményt adjanak ki? Tagadják az abban foglaltakat, majd később bejelentik ugyanazt. Lásd tegnapi cikkünket a BKV pénzügyi helyzetének fővárosi kommunkációjáról.
S végezetül: lapunk korábban hosszan írt a Siemens-problémáról. Bár akkor éppen nem beszélt a főváros arról, hogy perben állnának.