Kelenföldig is eljuthat az 1-es villamos


Kibővíti a főváros a gyűrűvillamosok meghosszabbításának projektjét; a korábbi tervek szerint az 1-es villamost csak a Budafoki útig hosszabbítanák meg, átvezetve a Lágymányosi hídon, ahol több mint tíz éve ki is hagyták a helyet a síneknek. A Főpolgármesteri Kabinet tegnap úgy döntött, a villamos vonalat második ütemben a Szerémi úton és a Hamzsabégi úton át a Fehérvári útig hosszabbítják meg, ezt támogatta a XI. kerület, valamint a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) is. Az előzetes becslések alapján a kelenföldi pluszhosszabbítás 3,5 milliárd forintba kerülne, megvalósítására pedig uniós támogatásra pályázik a városháza.
A naponta 150 ezer embert szállító 1-es és a 3-as gyűrűvillamosok meghosszabbításáról júniusban döntött a főváros, az összesen 2-2 pluszmegálló kialakítását, a meglévő, helyenként harmincéves pálya felújítását és járműbeszerzést is tartalmazó fejlesztés 44 milliárd forintba kerülne, a költségek 77 százalékát fedezné az EU. Ha Budapest nyer – erről még idén döntés születhet –, 2009-ben indulna az építkezés és 2010-re fejeződne be.
Az 1-es villamos Budafoki útig való meghosszabbítását számos kritika érte a városháza szakbizottságaiban és a VEKE részéről is; a bírálók szerint nincs sok értelme alig egy kilométerrel a semmibe továbbvezetni a vonalat, hiszen a Budafoki útnál nincs jelentősebb átszállási kapcsolat. A Fővárosi Közgyűlés júniusban arról is döntött, hogy megvizsgáltatja a vonal további meghosszabbításának lehetőségét. Nyáry Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója lapunknak azt mondta: arra törekszenek, hogy a két építési ütem folyamatosan valósuljon meg, azaz 2010-ben ne álljon meg a pályaépítés a Budafoki útnál.
Szakértők szerint az ideális megoldás az volna, ha az 1-es villamos egészen a 4-es metró tervezett végállomásáig, a Kelenföldi pályaudvarig is eljutna, a jelenleg Pesterzsébetig közlekedő 3-ast pedig továbbvezetnék Csepelen át Budafokra. A projekt korábbi megvalósíthatósági tanulmánya szerint azonban erre 2024 előtt esély sincs.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.