Károly körút: műszaki átadás nyár végén
Vitézy Dávid a Budapest Szíve program két eleme, a Március 15. tér, valamint a Károly körút felújításának bejárásán arról is beszélt, hogy az Erzsébet híd pesti hídfőjénél, a Március 15. tér északi oldalán június végén fejeződhet be a projektzárás.
A jövőbeni tervekkel kapcsolatban a vezérigazgató azt mondta, a tér déli oldalán megszüntetik a buszparkolót és növelni fogják a gyalogosok számára fenntartott felületek arányát, a forgalom pedig a mostani egyirányú helyett kétirányú lesz. Ezzel együtt kezdhetik el a Ferenciek tere átalakítását, ahol a mostani Y-alagút közúti funkciója megszűnik.
Koszorú Lajos, a két projekt vezető tervezője a Március 15. térrel kapcsolatban a bejáráson azt emelte ki, hogy a Dunakorzót a tér felújításával meghosszabbították, a Piarista köz megnyitásával pedig összekapcsolták a Ferenciek terével is. A Contra Aquincum romjait befedték, helyenként üveglapokkal tették láthatóvá, igény esetén pedig látogatható is. Összesen negyvenhat padot és tizenkét egyedi tervezésű forgószéket helyeztek el a téren, ahol szelektív hulladékgyűjtők is helyet kaptak. A zöldterületet csaknem kétezer négyzetméterrel növelték.
A Károly körút és a Deák tér térségének nemrég elkészült átépítésével kapcsolatban a főtervező kiemelte, hogy hét új zebrát alakítottak ki, így összekötötték a VII. és V. kerületet, a villamossínek, és az út közötti zöld felület pedig nem csak esztétikailag fontos, hanem funkciója is van: sokkal jobb lett a klíma.
A térségben most kétszer két sáv áll az autósok rendelkezésére, a járdafelületek viszont jelentős mértékben nőttek, új köztéri bútorokat, modern kandelábereket helyeztek el és biciklisávot is kijelöltek.
Vitézy Dávid a téren történt változásokkal kapcsolatban kiemelte, hogy a 47-es és a 49-es villamosok végállomásától a vágányok pár métert tovább futnak. Ez azt jelzi, hogy a BKK tervezi a villamosközlekedés visszavezetését a Bajcsy-Zsilinszky útra a Nyugati pályaudvar érintésével a Lehel térig.