Jótékonysági kampányt indít a közmédia

A közmédia immár negyedik alkalommal indít gyűjtést, tavaly a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetet segítette, idén a gyermekmentő szolgálatot.

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (NGYSZ) tevékenységét támogatja az idén a közmédia a "Jónak lenni jó!" című jótékonysági kampányával - jelentette be Siklósi Beatrix, Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) kiemelt projektekért is felelős főszerkesztője hétfőn Fóton.

Siklósi Beatrix elmondta: december 13-án, vasárnap egész napos műsorfolyammal várják az érdeklődőket a közmédia minden csatornáján a Jónak lenni jó! akció utolsó napján. Hozzátette: az elkövetkező hetekben a közmédia rádiós és televíziós műsorokban is bemutatja az NGYSZ karitatív munkáját. Emellett várják művészek és sportolók tárgyait, amelyeket eladásra kínálnak fel a szervezet támogatására. Bejelentette, hogy az adományvonal már él: a 13600-as számon érhető el, ahol a 05-ös kód megadásával hívásonként 250 forinttal lehet támogatni az akciót.

A tájékoztatón Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Zrt. vezérigazgatója kifejtette: a közmédiának fontos a társadalmi felelősségvállalás, a hátrányos helyzetűek, az elesettek - és különösen - a gyermekek problémáinak feltárása, és a megoldásban nyújtott segítség. A közmédia minden lehetséges eszközével igyekszik közreműködő kapocs lenni az adott ügy, illetve a segíteni szándékozó nézők között. A Jónak lenni jó negyedik éve a közszolgálat kiemelt ügye, rendkívül népszerű a nézők, de a készítők körében is - mondta.

Edvi Péter, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat elnöke bejelentette, hogy Lewis Hamilton, Forma 1-es világbajnok egy overállját ajánlotta fel árverezésre a jótékonysági akcióhoz kapcsolódva. Az elnök hangsúlyozta, nagyon bízik abban, hogy a "Jónak lenni jó!" program közreműködésével - látva az eddigi eredményeket - az NGYSZ minél több rászorulón segíthet majd. A szomorú párizsi események hatására az NGYSZ úgy döntött, hogy minden áldozat családjának egy karácsonyi csomagot küld. A szervezet az adományokon túl az önkéntes segítők jelentkezését is várja.

A jótékonysági programhoz csatlakozott a Magyar Cirkusz és Varieté, a Magyar Vízilabda Szövetség és a Nemzeti Kézilabda Akadémia is. A cirkuszművészet megújításáért felelős miniszteri biztos, Fekete Péter bejelentette, hogy a Magyar Cirkusz és Varieté, továbbá 19 megyei színház is hozzájárul az akció sikeréhez. Egy-egy színházi kelléket, különleges tárgyat állítanak ki a színházak aulájában, melyeket meg lehet majd vásárolni. December 13-án, ezüstvasárnap pedig nyílt nap keretében fogadnak mindenkit a Fővárosi Nagycirkusz épületében, és várják a felajánlásokat. Minden tizedik felajánlót egy páros belépőjeggyel ajándékoznak meg.

Kemény Dénes, a Magyar Vízilabda Szövetség elnöke hozzátette, hogy december 13-án Egerben a Magyar Kupadöntőn egri és Eger környéki hátrányos helyzetű gyermekek a válogatott játékosaival vízilabdázhatnak együtt, majd megnézhetik a Magyar Kupa utolsó mérkőzéseit. Ezen kívül felajánlanak még dedikált relikviákat az akcióhoz. 

A Nemzeti Kézilabda Akadémia menedzser-igazgatója, Mocsai Tamás elmondta, hogy a november 28-i balatonboglári jótékonysági báljuk bevételét ajánlják fel az akcióhoz. A művészek és sportolók által felajánlott tárgyakat a mediaklikk.hu\jonaklennijo honlapon lehet majd megtekinteni, és a képek alatt látható áron megvásárolni. Az egyéb felajánlásokat a jonaklennijo@mtva.hu címre lehet elküldeni.

A közmédia immár negyedik alkalommal indít gyűjtést, 2012-ben a Dévai Szent Ferenc Alapítványt majdnem 100 millió, 2013-ban a Katolikus Karitászt csaknem 120 millió forinttal sikerült támogatni a befolyt adományokból. 2014-ben a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetet segítette és támogatta a közmédia Jónak lenni jó! elnevezésű kampánya, mintegy 170 millió forintos gyűjtéssel.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.