Átkerült a BKK-hoz több fővárosi nagyberuházás

Elindulhat a Budapesti Közlekedésszervező Nonprofit Kft. (BKSZ) jogutód nélküli megszüntetése, miután a Fővárosi Közgyűlés hétfői ülésén 20 igen szavazattal, 11 tartózkodás mellett elfogadta az erről szóló előterjesztést. Ugyanakkor a testület egyhangúlag döntött arról is, átadja 18 fővárosi közlekedési beruházás menedzselését a Budapesti Közlekedési Központnak; a projekteket korábban a Főpolgármesteri Hivatalon belül menedzselték.

György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes előterjesztése szerint a BKSZ megszüntetése azok után vált szükségessé, hogy a cég finanszírozásában a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) január elsejétől már nem vesz részt. Megszűnt továbbá a BKSZ Budapest-bérletekkel kapcsolatos tevékenysége is, mivel ezen bérletfajták rendszerében a helyközi szolgáltatóknál jelentkező "áttarifálási" veszteséget az NFM önállóan finanszírozza.

Mivel a BKSZ nem fizetésképtelen, a jogszabályok szerint végelszámolást kell kezdeményezni. Ennek során a cég jogutód nélkül megszűnik, a tartozások kiegyenlítése, valamint a tagok saját tőkéjének kiadása után a fennmaradó pénzt jótékony célra fordítják. A végelszámolásról a három tulajdonosnak a cég taggyűlésén kell határozatot hoznia, erre várhatóan február első felében kerül sor.

Mivel a közgyűlés támogatta az előterjesztést, a főpolgármesteri hivatal delegáltja a BKSZ taggyűlésén igennel szavazhat a végelszámolásról szóló döntéskor.

A közlekedési napirend vitájánál, a korábbi ülésekhez hasonlóan, ismét "barátinak" mondott szócsatát vívott egymással Tarlós István főpolgármester és Horváth Csaba MSZP-s frakcióvezető.

A szocialista politikus azt vetette a főpolgármester szemére, hogy még mindig nem látszik, miként fog működni a főváros közösségi közlekedése a jövőben, illetve milyen lépésekkel fogják javítani a szolgáltatás biztonságát és minőségét.
Szerinte Tarlós István "jó hírét" érinti, hogy a főváros, nagy nehezen, még mindig csak azt a támogatást kapta, amelyről a korábbi városvezetés állapodott meg az előző kormányzattal.

Tarlós István hangsúlyozta, hogy az előző városvezetés "egy hosszú, sötét alagutat" hagyott rájuk, és egyelőre nem lehet látni a fényt az alagút végén. Közlése szerint, amint korrekt és teljes tájékoztatást tud adni, azt azonnal megteszi.

György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes javasolta a közgyűlésnek, hogy adják át a közlekedésfejlesztési projekteket a BKK-nak, mert - mint az előterjesztésben írta - a BKK akkor tudja ellátni feladatait (így a közlekedésfejlesztési projektek kidolgozását, lebonyolítását), ha irányítása alatt tartja a Fővárosi Önkormányzatnál folyamatban lévő uniós támogatású közlekedésfejlesztési projektek megvalósítását is.

A közgyűlés döntése alapján a BKK-hoz került többek között a rákoskeresztúri buszfolyosó kialakítása, a csepeli gerincút, a Margit híd felújítása, a Szentmihályi úti és a régi Budaörsi úti buszsáv, valamint több kerékpárút kialakítása.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.