Infraérzékelővel számlálja a BKV az utasokat
A BKV 1983-ban vezette be az utasszámlálást a buszokon utastömegméréssel. Ám ezzel csak közelítő értékeket kaptak. Az ajtók fölé szerelt infraérzékelőkkel pontos adatok kaphatóak.
A BKK sajtóosztálya az Indexnek azt mondta, hogy a cég egyes szolgáltatói – VT-Arriva, VOLÁNBUSZ Zrt., T&J – új autóbuszainak többsége már infraérzékelőkkel rendelkezik, mint ahogy az új CAF villamosok és a Solaris-Skoda trolibuszok is infrás utasszám-érzékelőkkel felszerelve érkeznek. Az infraérzékelős utasszámlálás kiépítése járművenként kb. 1,5 millió forintba kerül.
Az üzemeltetők szerint a méregdrága berendezés nem minden busz esetében tud együttműködni a BKK Futár-rendszerével. A Budapesti Közlekedési Központ viszont azt állítja, hogy az új típusú utasszámlálók a FUTÁR rendszer szerves részi. A járművenkénti utasszámok – a többi forgalmi adattal együtt – közvetlenül lekérdezhetők a FUTÁR rendszerből.
A BKK ezekre az adatokra alapozva állítja össze a menetrendeket.