Indul a debreceni 2-es villamos, de hiányoznak a megállók

Hamarosan indul az új 2-es vilamosvonal tesztüzeme Debrecenben, ám egy helyi közlekedési egyesület súlyos hiányosságokra hívta föl a figyelmet. Hiányoznak a villamosok és autóbuszok közötti átszállást biztosító megállóhelyek, sőt elmulasztották összehangolni a menetrendeket is.

Hiába indul meg az új debreceni 2-es villamosjárat tesztüzeme február végén, ha maga a városi közlekedési rendszer komoly hiányosságokkal küzd, konkrétan több olyan megálló sem készült el, amely biztosítaná az átszállást a kötöttpályás hálózat vonalai és az autóbusz-vonalak között - közölte kedden a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület (DERKE) annak kapcsán, hogy az illetékesek nyilvánosságra hozták a 2-es villamos üzembe helyezésével módosuló menetrendet.

Jónás Zoltán, a DERKE elnöke szerint aggodalomra ad okot, hogy a tervezett módosítások csak most, kevesebb mint három héttel a tervezett indulás előtt kerültek nyilvánosságra, hiszen ilyen rövid idő alatt lehetetlen a megfelelő mélységű társadalmi párbeszéd lefolytatása és az utazóközönség korrekt tájékoztatása. Az egyesület továbbra is rendkívül fontosnak tarja, hogy az utazóközönség érdemi észrevételeket tehessen a menetrenddel kapcsolatban, hogy határidőre el lehessen végezni a szükséges korrekciókat.

Az elnök véleménye szerin a nyilvánosságra hozott módosítások legnagyobb problémája, hogy nem kínál elfogadható lehetőséget az átszállásra a kötöttpályás hálózat vonalai és az autóbusz-vonalak között azon utasok számára sem, akiknek eddig is át kellett szállni, és azok számára sem, akik a változások miatt kényszerülnek majd erre. Közölte: ennek az az oka, hogy az átszállást biztosító megállóhelyek hiányoznak, ráadásul a 2-es villamosnál ritkább csúcsidei követési időket határoztak meg, s szerinte elmulasztották a menetrendek rendszerszintű összehangolását.

Az egyesület emiatt szükségesnek látja az átszállási csomópontok felülvizsgálatát, és jobb elhelyezkedésű autóbuszmegállók kialakítását három helyszínen, Jónás Zoltán úgy fogalmazott: biztató ugyan, hogy az illetékesek két buszmegálló tervét bemutatták, ám ezek még nem épültek meg, holott a villamosjárat hamarosan megindul.

Jónás Zoltán kijelentette, hogy az átszállási lehetőség nem többletszolgáltatás, az utasok ugyanis nem a gyaloglásért és a várakozásért, hanem a közlekedésért fizetnek. Ezért az átszállást biztosító megállók kiépítése mellett elengedhetetlen az időalapú jegy bevezetése, a jelenlegi tarifarendszer ugyanis komoly hiányosságokkal küzd. Szerinte az időalapú jegyek bevezetése nem csak a jeggyel utazók számának növelésére lenne alkalmas, hanem gazdaságosabb vonalhálózat kialakítását tenné lehetővé a kapacitások egyenletes elosztása révén.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.