Jönnek az új metrókocsik
Demszky Gábor főpolgármester az új, Metropolis típusú járműveket bemutató sajtótájékoztatón elmondta, hogy 2010 végéig az Alstom Transport összesen 170 metrókocsit szállít Budapestre. A 2-es metró vonalán közlekedik majd 22, egyenként 5 kocsiból álló szerelvény. A többi kocsi a 4-es metró vonalán jár, ahol a szerelvények négy kocsiból állnak majd.
A 2-es vonalán közlekedő szerelvény kétszer olyan hosszú, mint egy Combino villamos, azaz pontosan 100 méter és ezer ember befogadására képes. Az utastér egybenyitott, a kocsik légkondicionáltak. A metró energiatakarékos, mert fékezésénél áramot táplál vissza - részletezte a főpolgármester.
Mint Demszky Gábor elmondta, a 4-es metró vonalán automata vezérlésűek lesznek a kocsik, míg a 2-esen - csakúgy mint eddig - vezető fogja azokat irányítani. A 4-es (zöld) vonalon közlekedő szerelvények 80 kilométeres óránkénti sebességgel tudnak majd haladni, a 2-es szerelvényeinek legnagyobb sebessége 70 kilométer lesz óránként.
A főpolgármester megjegyezte, hogy továbbra is tartanak a tárgyalások a BKV és a gyártó cég között, mert az összesen 65 milliárd forintért vásárolt 37 metrószerelvényből a 2-es metróra szánt 22 járművet 2008 májusától kellett volna leszállítani. Az Alstom azonban tavaly júliusban jelezte, hogy az előzetes típusengedély késedelmes beszerzése miatt hónapokat csúszik a szállítás.
A "piros metró" vonalára szánt szerelvények típusengedélyét még nem adták ki a hatóságok - tette hozzá a főpolgármester.
A Metropolis típusú metrókocsik a cég lengyelországi, katowicei gyárából érkeztek Budapestre egy speciális szállítójárművön. Az új metrókocsikat Franciaországban tervezték, a főbb részegységeit is ott gyártják, a kocsiszekrények elkészítését és összeszerelését viszont az Alstom katowicei gyárában végzik.