Kormányzati gyorshajtás: így bírságolták az állami vezetőket
89 gyorshajtás, 3,1 millió forint bírság, 6 millió forintnyi okozott kár: ez volt az állami vezetők közúti jelenlétének egy évi mérlege – írja a Blikk. Nem a miniszterek a legmegátalkodottabb szabályszegők.
A lap szerint a tárcavezetőket (illetve sofőrjeiket) mindössze háromszor kapták gyorshajtáson az utakon, és minden esetben csak a minimumösszeg, 30 ezer forint volt a büntetés, tehát nem lehet szó túl nagy szabálytalanságról. Sokkal gyakrabban bírságolták a helyettes államtitkárokat, összesen 23 csekket osztott ki a rendőrség egy év alatt, és volt, aki 60 ezer forintot fizethetett be.
Persze, helyettes államtitkárból sokkal több van, mondhatnánk erre, ám kiderült, a létszám nem minden. A legtöbb szabálysértést ugyanis az államtitkárok követték el, 53 esetben bírságolták őket, és 90 ezer forintos csekket is kiállított a hatóság.
Tilosban parkolás mindössze négy esetben történt – legalábbis ennyit büntettek -, esetenként tízezer forintos „jutalommal”.
Kilenc baleset miatt is fizethettek a szolgálati járművek vezetői. Ebből hat volt saját hibás, ám három alkalommal azért kellett fizessen a vezető, mert az állami járműben esett kár okozója ismeretlen maradt. A szabályok szerint ilyen esetben is az állja a cechet, aki használja az autót. A legnagyobb kár is egy ilyen, megállapíthatatlan felelős miatt keletkezett: egy teherautóról levált gumiabroncsra hajtott a szolgálati jármű, a kár 1,6 millió forint volt. Ennek önrészét, tíz százalékot kellett befizessen a vezető.
Hullottak a mobiltelefonok is. Egy helyettes államtitkár elvesztette készülékét, csaknem 84 ezer forint volt a kár. Négy vezető azonban maga tett kárt telefonjában, egy államtitkár 223 ezer forintnyi pusztítást végzett.
Persze, helyettes államtitkárból sokkal több van, mondhatnánk erre, ám kiderült, a létszám nem minden. A legtöbb szabálysértést ugyanis az államtitkárok követték el, 53 esetben bírságolták őket, és 90 ezer forintos csekket is kiállított a hatóság.
Tilosban parkolás mindössze négy esetben történt – legalábbis ennyit büntettek -, esetenként tízezer forintos „jutalommal”.
Kilenc baleset miatt is fizethettek a szolgálati járművek vezetői. Ebből hat volt saját hibás, ám három alkalommal azért kellett fizessen a vezető, mert az állami járműben esett kár okozója ismeretlen maradt. A szabályok szerint ilyen esetben is az állja a cechet, aki használja az autót. A legnagyobb kár is egy ilyen, megállapíthatatlan felelős miatt keletkezett: egy teherautóról levált gumiabroncsra hajtott a szolgálati jármű, a kár 1,6 millió forint volt. Ennek önrészét, tíz százalékot kellett befizessen a vezető.
Hullottak a mobiltelefonok is. Egy helyettes államtitkár elvesztette készülékét, csaknem 84 ezer forint volt a kár. Négy vezető azonban maga tett kárt telefonjában, egy államtitkár 223 ezer forintnyi pusztítást végzett.