Hurghadába utaznak a magyar rendőrök
Úgy tudjuk, a közlekedésrendészet helyszínelő és baleseti vizsgálatban jártas munkatársaiból álló delegáció tagjait már kijelölték és az ORFK megkezdte az ügyben az egyeztetést az egyiptomi hatóságokkal.
A magyar delegáció pontos úti céljáról részleteket forrásaink nem közöltek, mondván: az ügyben tapintatosan kell eljárniuk, hiszen egyetlen ország sem szereti, ha egy tömegszerencsétlenség helyszínén egy mások ország hatóságai is elkezdenek vizsgálódni. A magyar rendőrök – ha erre a fogadó ország illetékesei is rábólintanak – az egyiptomi rendőrökkel közösen vizsgálják majd a baleset körülményeit.
Rendőrségi forrásaink a helyszínről származó adatokra hivatkozva azt a verziót erősítették meg, miszerint a busz nagy sebességgel ráhajtott a padkára, az megdobta. A busz ezután közel 50 métert csúszott, ami azt valószínűsíti, hogy az ütközés előtt igen nagy sebességgel haladhatott.
Egyiptomban senki sem tartja be a sebességhatárokat
A Hurghada környéki utakon – amelyek minősége egyes szakaszon kiváló, máshol legfeljebb lépésben aló haladást tesz lehetővé – sok helyen beton vagy kőlapokkal erősítik meg az útpadkát, ami a kint élő magyarok szerint ez igen sok baleset forrása. Különösen az éles kanyarokban.
Az egyiptomi autópark – és az a buszokra is igaz – meglehetősen vegyes képet mutat. Majdhogynem roncs állapotú matuzsálemek futnak együtt az utakon jól karbantartott zsír új modern járművekkel. Azonban az egyiptomi vezetési kultúra merőben más, mint amit mi megszoktunk. Ott az autón a legfontosabb eszköz a duda.
Az autósok (és a helyi buszsofőrök többsége is) dudálnak, ha előzni akarnak (gyakran indexelés helyett is), ha utolértek valakit, és az akadályozza őket a gyorsabb haladásban. Hangjelzéssel adják a többiek tudtára, hogy nem adnak elsőbbséget nekik, azt is, ha igen, bár ez nem jellemző, és dudálnak akkor is, ha meglátnak egy ismerőst, vagy ha mások is dudálnak. Ami közös, hogy a sebességhatárokat – bár a fontosabb utakon, ugyanúgy mint nálunk, táblák jelzik a megengedett maximális sebességet – senki nem tartja be. Vagy ha mégis, annak két oka lehet: a sofőr külföldi (európai) vagy az autója eleve képtelen nagyobb sebességre.