Hosszabb menetidőre számíthatunk a BKV-n?
A BKSZSZ kedden az MTI-vel azt közölte: álláspontja szerint a járatok átadása a Volánbusznak a BKV "megkurtítását" jelenti, és ez sem a társaság, sem az utazók, sem a főváros érdekeit nem szolgálja, ezért egyeztetnének Németh Lászlóné miniszterrel és Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkárral.
Hozzátették: a döntéssel a főváros elveszíti bevételét ebből a szolgáltatásból, miközben a korábbi hitelek terhe Budapestet és a BKV-t sújtja, az utasok többletkiadásra, hosszabb menetidőre számíthatnak, emiatt a közösségi közlekedés helyett az autós utazást választhatják. A szakszervezeti szövetség tiltakozik az olyan döntések ellen, amelyek a BKV-s dolgozók munkahelyét veszélyeztetik és csökkentik a közösségi közlekedés bevételeit.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium múlt pénteken közölte az MTI-vel, hogy május elsejével kilenc agglomerációs települést érintő autóbuszjáratokat vesz át a BKK-tól, illetve a BKV-tól a Volánbusz. A szaktárca jogszabályi kötelezettségre hivatkozva hozta meg a döntést, mivel a személyszállítási szolgáltatásokról szóló, tavaly elfogadott törvény és az erre vonatkozó uniós rendelet alapján a BKV belső szolgáltatónak minősül, ezért 2013. május 1-jétől Budapesten kívül nem láthat el közszolgáltatási feladatokat.
BKK akkor erre reagálva azt közölte, hogy további tárgyalásokat kell folytatni az átadásról. Hétfőn az Egységes Közlekedési Szakszervezet is jelezte, hogy tárgyalásokat kezdeményez a minisztériummal.