Magyarország példaképeit keresik

Hol vannak a jó emberek? – erről szól a Médiaunió Alapítvány legújabb társadalmi célú kampánya, amelyben "hétköznapi hősöket", olyan példaképeket keresnek, akik tettei, életszemlélete, közösségi szerepvállalása példaértékű. A nagyszabású kampányban ismert példaképek buzdítanak az ismeretlen hétköznapi hősök megtalálására.

– Úgy érzem, nagyszerű dolog, hogy alapítványunk felkarol társadalmi problémákat, s hogy a média ezek feldolgozásához továbbra is térítésmentesen felületet biztosít – mondta a kampány bemutatóján Schmidt Mária, az alapítvány kuratóriumának elnöke. Emlékeztetett, hogy az elmúlt négy évben számos társadalmi kampányt indítottak útnak: a fogyatékos emberek integrációjáról, a mese szerepéről a családi kapcsolatokban; az egészséges életmódról és a sport fontosságáról. Az idei kampány annyiban eltérő a korábbiaktól, hogy nem egy konkrét társadalmi problémára fókuszál, hanem értékekre hívja fel a figyelmet. A példaképek, illetve cselekedeteik bemutatásával arra kívánnak rávilágítani, hogy a cselekvés, a tenni akarás, az egyéni szemlélet vagy egy újszerű megközelítés sikerre vezethet egyént és közösséget.

– A fenntartható fejlődés iránt elkötelezett vállalatként fontosnak tartottuk, hogy támogassuk a Jó embert keresünk kezdeményezést, és ezzel az eszközzel is felhívjuk a figyelmet arra, hogy az élhető jövő közös felelősségünk – fogalmazott a sajtótájékoztatón Rózsa Iván, a kampány főtámogatója, a Magyar Telekom kommunikációs vezetője. Szeretné, ha a fiatalok szobájának ajtaján nemcsak rocksztárok, sportolók képe díszelegne, hanem mondjuk az édesanyjuké, igazi példaképeké.

Mihók Attila, az alapítvány elnöke arról beszélt, hogy az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően, az idei kampány is két részből áll: május 28-tól két hónapig tart a pályázati fázis, ennek során számos médiafelületen – tévés, rádiós szpotokban, sajtóban, plakátokon – arra buzdítják a közönséget, hogy jelöljenek példaképeket saját környezetükből. A szpotokban olyan hírességek beszélnek saját példaképeikről, illetve a példamutatás fontosságáról, mint Busa István, Czutor Zoltán, Gerendai Károly, Geszti Péter, Hankiss Elemér, Kemény Dénes, Novák Péter, Rudolf Péter, Schmidt Mária, Somody Imre, Szakcsi Lakatos Béla, Szily Nóra, Tenki Réka és Weisz Fanni. A kampány második – őszi – szakaszában már a pályázatra beérkezett példaképeket mutatják be.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.